Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa. 911 Carrera GTS Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h. Oferta nowego modelu w momencie wprowadzenia na rynek obejmuje także 911 Carrera, które napędza teraz zmodyfikowany i wzmocniony trzylitrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem.
- Porsche 911 GTS z napędem T-Hybrid
- Porsche 911 Carrera
- Porsche 911 GTS. Zawieszenie
- Porsche 911 po modernizacji. Nadwozie
- Porsche 911 po modernizacji. Wnętrze
- Porsche 911 po modernizacji. Ceny
Porsche 911 GTS z napędem T-Hybrid
Układ T-Hybrid korzysta z nowo opracowanej elektrycznej turbosprężarki. Zintegrowany silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy kołem kompresora a kołem turbiny, błyskawicznie ją rozpędza, co powoduje natychmiastowy przyrost ciśnienia doładowania.
Elektryczny motor w turbosprężarce pełni także funkcję alternatora – generuje do 11 kW (15 KM). Energia ta jest pozyskiwana ze strumienia spalin. Zastosowanie elektrycznej turbosprężarki, pozbawionej zaworu wastegate, umożliwiło rezygnację z dwóch poprzednich, konwencjonalnych turbosprężarek, co zapewnia bardziej responsywne oddawanie mocy.
Porsche 911 GTS
Układ napędowy obejmuje również elektryczny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, zintegrowany z nową, wzmocnioną ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Już na biegu jałowym wspomaga on spalinowego boksera dodatkowym momentem obrotowym, o wartości do 150 Nm, i zapewnia do 40 kW dodatkowej mocy.
Porsche łączy oba silniki elektryczne z lekkim, kompaktowym akumulatorem wysokiego napięcia, który rozmiarem i masą odpowiada konwencjonalnemu akumulatorowi rozruchowemu 12 V, ale przechowuje do 1,9 kWh energii (brutto) i działa pod napięciem 400 V. Ponadto na potrzeby pokładowej instalacji elektrycznej 12 V zamontowano kolejny akumulator - litowo-jonowy.
Sercem napędu T-Hybrid jest nowo opracowany silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra. Układ wysokiego napięcia umożliwia elektryczne zasilanie sprężarki klimatyzacji i rezygnację z napędu pasowego, dzięki czemu jednostka jest znacznie bardziej kompaktowa. W ten sposób powstała nad nią przestrzeń dla falownika impulsowego i przetwornicy DC/DC.
Porsche 911 GTS
Większa średnica cylindra (97 mm) i zwiększony skok tłoka (81 mm) przekładają się na wzrost pojemności skokowej względem poprzednika o 0,6 litra. Silnik zaopatrzono w kontrolę wałka rozrządu VarioCam i sterowanie zaworami za pomocą dźwigienek.
Nawet bez elektrycznego wspomagania bokser generuje moc 357 kW (485 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Natomiast moc systemowa wynosi 398 kW (541 KM), a systemowy moment obrotowy to 610 Nm. Przyrost mocy w stosunku do poprzednika wynosi 45 kW (61 KM).
Porsche 911 GTS
Nowe 911 Carrera GTS pokonuje swojego poprzednika także w sprincie do 100 km/h, zwłaszcza ze startu zatrzymanego i to pomimo wzrostu masy o 50 kilogramów.
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera nadal dysponuje trzylitrowym silnikiem typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem, ale jednostka została gruntownie zmodernizowana. Otrzymała m.in. chłodnicę międzystopniową z wariantów Turbo, która jest teraz umieszczona bezpośrednio pod osłoną tylnej pokrywy, nad silnikiem. Turbosprężarki zastosowane w nowym 911 Carrera pochodzą z poprzednich modeli GTS.
Porsche 911 GTS Targa
Dzięki tym modyfikacjom Porsche jednocześnie zredukowało emisję spalin i zwiększyło moc – do 290 kW (394 KM) – przy zachowaniu maksymalnego momentu obrotowego o wartości 450 Nm. Nowe 911 Carrera Coupé przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono) i rozwija maksymalną prędkość 294 km/h. W porównaniu do poprzednika oznacza to poprawę, odpowiednio, o 0,1 s oraz 1 km/h.
Porsche 911 GTS Cabriolet
Porsche 911 GTS. Zawieszenie
Kompleksowo zmodernizowano także zawieszenie 911 Carrera GTS. Po raz pierwszy do standardowej specyfikacji należy skrętna tylna oś, która zwiększa stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejsza średnicę zawracania.
Co więcej, system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) został zintegrowany z instalacją wysokiego napięcia hybrydy o wysokich osiągach. Pozwoliło to na zastosowanie elektrohydraulicznego układu sterowania, dzięki któremu system jest jeszcze bardziej elastyczny i precyzyjny w działaniu. Charakterystyczne dla GTS-a prowadzenie zapewnia sportowe zawieszenie ze zmiennym systemem amortyzatorów (PASM) oraz zmniejszonym o 10 mm prześwitem.
Porsche 911 GTS - napęd
Porsche 911 po modernizacji. Nadwozie
Porsche wygładziło design nadwozia 911, przeprowadzając starannie ukierunkowane aktualizacje. Większość z tych zabiegów poprawia aerodynamikę i osiągi. Zmiany obejmują nowe zderzaki, specyficzne dla danego wariantu. Po raz pierwszy Porsche zintegrowało wszystkie funkcje oświetlenia ze standardowymi obecnie reflektorami LED Matrix, z charakterystyczną czteropunktową sygnaturą. Pozwoliło to na rezygnację z dodatkowych modułów oświetlenia i wygospodarowanie miejsca na większe otwory chłodzące.
Porsche 911 po modernizacji. Wnętrze
Wersje coupé nowego 911 Porsche standardowo ma dwumiejscowe wnętrze. Konfiguracja siedzeń 2+2 jest dostępna na życzenie, bez dopłaty. W kokpicie znane DNA designu 911 łączy się z nowoczesną technologią: koncepcja Porsche Driver Experience skupia się na osi kierowcy oraz na intuicyjnej, szybszej obsłudze. Podstawowe elementy sterujące zostały rozmieszczone bezpośrednio na kierownicy lub wokół niej. Należą do nich standardowy przełącznik wyboru trybu jazdy, zmieniona dźwignia sterowania systemami wspomagającymi i, po raz pierwszy w 911, przycisk rozruchu – oczywiście po lewej stronie kierownicy. W schowku w konsoli środkowej znajduje się teraz chłodzony schowek na smartfon z funkcją indukcyjnego ładowania.
Po raz pierwszy 911 ma w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 12,6 cala w elegancki sposób wpisuje się w nową koncepcję obsługi i wyświetlania informacji. Można go dostosowywać w szerokim zakresie – oferuje aż siedem widoków, w tym ekskluzywny Classic, inspirowany tradycyjnym zestawem pięciu wskaźników Porsche z centralnie umieszczonym obrotomierzem.
Porsche 911 po modernizacji. Ceny
Porsche oferuje nowe 911 Carrera z nadwoziem Coupé w cenie od 643 tys. zł. Ceny 911 Carrera GTS Coupé rozpoczynają się od 854 tys. zł. 911 Carrera Cabriolet kosztuje od 711 tys. zł, a 911 Carrera GTS Cabriolet – od 922 tys. zł. Dostawy Porsche 911 Carrera rozpoczną się późnym latem, a 911 Carrera GTS – pod koniec 2024 roku.