Jedną z premier Porsche na salonie w Detroit jest 911 Targa 4 GTS. Pojazdem tym niemiecka firma uczciła 50-lecie modelu 911 Targa.
Porsche 911 Targa 4 GTS
Przypomnijmy, że nadwozie typu targa cechuje się demontowalną środkową częścią dachu. Dawniej panele demontowano ręcznie, obecnie dzieje się to oczywiście automatycznie. Konstrukcja taka zapewnia większą sztywność nadwozia niż w klasycznym kabriolecie oraz większe bezpieczeństwo w razie dachowania, natomiast nadal pozwala cieszyć się "wiatrem we włosach".
Porsche 911 Targa 4 GTS
Porsche 911 Targa 4 GTS napędzane jest silnikiem typu bokser o mocy 430 KM. Samochód posiada napęd na wszystkie koła, standardowe wyposażenie stanowi pakiet Sport Chrono, aktywne zawieszenie PASM, sportowy układ wydechowy oraz 20-calowe koła.
Większa moc oznacza, że stosunek masy do mocy wynosi 3,6 kg/1 KM, co jest wyraźnie lepszym wynikiem w 911 Targa S (3,9 kg/1 KM). W efekcie samochód może się rozpędzić do ponad 300 km/h, zaś przyśpieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 4,3 s (w połączeniu ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią PDK).
Porsche 911 Targa 4 GTS
Chociaż moc jest o 30 KM większa niż w modelu S, to obie wersje jednostki napędowej w cyklu pomiarowym zużywają identyczne ilości paliwa.
Pod względem stylistyki Targa 4 GTS wyróżnia się nie tylko wspomnianymi wcześniej 20-calowymi czarnymi felgami. Ze względu na szersze tylne opony (o 1 cm) poszerzono tylne błotniki (o 22 mm). Na nadwoziu odnajdziemy również czarne akcenty (np. na pałąku przeciwkapotażowym).
Pierwsze Porsche 911 Targa pojawiło się w 1965 roku. Od tamtej pory co ósme 911 wyjeżdżające z salonu miało taki właśnie typ nadwozia. Obecnie Targa stanowi 13 proc. sprzedaży 911-tek. Wprowadzenie nowej wersji zapewne wpłynie na te statystyki.
Porsche 911 Targa 4 GTS trafi do salonów w połowie marca. Niemiecka cena brutto to 137 422 euro.