chceauto.pl
x
Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-29
Porsche zwiększyło zasięg jazdy w trybie elektrycznym wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym nawet o 30 proc. Według pomiarów w cyklu WLTP EAER City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km, a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km.

Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S. Jednostka ta generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.

W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM); moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM). Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).

Porsche Cayenne E-Hybrid
Porsche Cayenne E-Hybrid
Tryby jazdy dostępne w ramach standardowego pakietu Sport Chrono zostały zoptymalizowane. Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy – poprzez przesunięcie punktu obciążenia, korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80 proc.

Podobnie jak bateria w smartfonie, po osiągnięciu około 80 proc. naładowania wysokonapięciowy akumulator ładuje się bowiem znacznie wolniej i nieefektywnie. Strategia ta ma również korzystny skutek uboczny – sprawia, że kierowca przez cały czas dysponuje pełną mocą rekuperacji.

W zorientowanych na wysokie osiągi programach Sport i Sport Plus akumulator zawsze jest doładowywany do minimalnego poziomu, tak aby zapewnić wystarczające wsparcie ze strony jednostki elektrycznej podczas jazdy w sportowym stylu. Jego ładowanie przebiega teraz efektywniej, z wyższą, stałą mocą – na przykład w Cayenne Turbo S E-Hybrid w trybie Sport Plus wynosi ona średnio 12 kW.

Większość kierowców ładuje swoje zelektryfikowane pojazdy w domu. Do ładowania wszystkich hybrydowych modeli Porsche typu plug-in wystarczy więc zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Porsche Mobile Charger Connect.

Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także ładowanie na publicznych stacjach ładowania. Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect oferuje kilka inteligentnych funkcji: programator czasowy (timer) zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie. Poza wstępnie zdefiniowanym stopniem naładowania do wyboru są określone opcje klimatyzacji.

Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w salonach Porsche. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą bateriąPorsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Zobacz także

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! 2023-08-29

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM. Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona...
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu 2023-04-19

Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS