Porsche zwiększyło zasięg jazdy w trybie elektrycznym wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym nawet o 30 proc. Według pomiarów w cyklu WLTP EAER City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km, a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km.
Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S. Jednostka ta generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.
W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM); moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM). Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).
Porsche Cayenne E-Hybrid
Tryby jazdy dostępne w ramach standardowego pakietu Sport Chrono zostały zoptymalizowane. Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy – poprzez przesunięcie punktu obciążenia, korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80 proc.
Podobnie jak bateria w smartfonie, po osiągnięciu około 80 proc. naładowania wysokonapięciowy akumulator ładuje się bowiem znacznie wolniej i nieefektywnie. Strategia ta ma również korzystny skutek uboczny – sprawia, że kierowca przez cały czas dysponuje pełną mocą rekuperacji.
W zorientowanych na wysokie osiągi programach Sport i Sport Plus akumulator zawsze jest doładowywany do minimalnego poziomu, tak aby zapewnić wystarczające wsparcie ze strony jednostki elektrycznej podczas jazdy w sportowym stylu. Jego ładowanie przebiega teraz efektywniej, z wyższą, stałą mocą – na przykład w Cayenne Turbo S E-Hybrid w trybie Sport Plus wynosi ona średnio 12 kW.
Większość kierowców ładuje swoje zelektryfikowane pojazdy w domu. Do ładowania wszystkich hybrydowych modeli Porsche typu plug-in wystarczy więc zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Porsche Mobile Charger Connect.
Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także ładowanie na publicznych stacjach ładowania. Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect oferuje kilka inteligentnych funkcji: programator czasowy (timer) zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie. Poza wstępnie zdefiniowanym stopniem naładowania do wyboru są określone opcje klimatyzacji.
Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w salonach Porsche. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.