W samochodach - typowo dla rodziny GTS - szczególnie ważną rolę odgrywa układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo dysponuje mocą 338 kW (460 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h.
Porsche Cayenne GTS
Nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupé: standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h.
Jednocześnie istotny nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem. W cyklu NEDC najbardziej sportowe modele Cayenne notują zużycie paliwa od 11,2 do 11,4 l/100 km. W praktyce będzie to zapewne ze 2-3 litry więcej.
Porsche Cayenne GTS
Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu sportowego brzmienia. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.
Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną, sportowo zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), 21-calowe koła oraz duże, żeliwne hamulce (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu).
Porsche Cayenne GTS
Na życzenie wytracanie prędkości można zoptymalizować za sprawą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układu hamulcowego Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Standardowy wyposażenie obejmuje pakiet Sport Design. Cayenne GTS standardowo wyposażone jest w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „PORSCHE” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.
Porsche Cayenne GTS
Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają lepsze podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo „GTS”. Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.
Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.