Porsche poszerza gamę modelu Cayenne o hybrydę typu plug-in. Cayenne E-Hybrid napędzane jest 3-litrowym silnikiem V6 (250 kW/340 KM) oraz jednostką elektryczną (100 kW/136 KM). Moc systemowa układu hybrydowego to 340 kW (462 KM).
Porsche Cayenne E-Hybrid
Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. Tzw. funkcja boost odpowiada tej z supersamochodu 918 Spyder.
Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Oznacza to, że maksymalny systemowy moment obrotowy dostępny jest tuż po wciśnięciu pedału gazu. Zależnie od sytuacji na drodze i wymagań w zakresie wydajności kierowca może korzystać z dodatkowej siły napędowej w całym zakresie prędkości.
Porsche Cayenne E-Hybrid
Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe. Dwa pozostałe ustawienia służą zapewnieniu maksymalnej efektywności.
Porsche Cayenne E-Hybrid
Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h.
W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora – a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30%.
Porsche Cayenne E-Hybrid
Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw – każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, „tankowanie” z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.
Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii.
Równolegle do premiery Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza gamę systemów wspomagających dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.
Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.