Porsche wprowadza do sprzedaży modele Cayenne Diesel oraz Cayenne S E-Hybrid w nowej, specjalnej edycji Platinum Edition. Każdy z nich wyróżnia się charakterystyczną, sportową stylizacją i oferuje ekskluzywne elementy wyposażenia w atrakcyjnej cenie.
Porsche Cayenne Platinum Edition
Przykładowo, poszerzane nadkola kryją duże, 20-calowe koła z obręczami RS Spyder, a we wnętrzu dominują obszyte skórą, sportowe fotele GTS z elektryczną 8-pozycyjną regulacją, centralnymi elementami oparć i siedzisk pokrytymi Alcantarą oraz herbem Porsche na wszystkich zagłówkach. Oznaczenie „Platinum Edition” zarezerwowano dla wybranych serii modelowych Porsche, dostępnych w sprzedaży przez krótki okres.
Poszerzony zakres wyposażenia modeli Cayenne Platinum Edition obejmuje przede wszystkim elementy zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Seryjna specyfikacja każdego z nich zawiera np. biksenonowe reflektory z systemem dynamicznego oświetlenia PDLS (Porsche Dynamic Light System), wspomaganie kierownicy Plus oraz układ wspomagający parkowanie ParkAssist z przodu i z tyłu. Ten ostatni ostrzega przed przeszkodami nie tylko za pomocą sygnałów dźwiękowych, ale również w formie graficznej, wskazując odległość od obiektów i innych pojazdów na centralnym wyświetlaczu.
Porsche Cayenne Platinum Edition
Lusterka boczne i lusterko wsteczne standardowo dysponują funkcją samościemniania, a przyciemniane tylne okna (również seryjne) zapewniają pasażerom tylnych siedzeń dodatkowe poczucie prywatności.
Standardowo modele Cayenne Platinum Edition dostępne są w kolorze niemetalicznym – White lub Black, a na życzenie – w metalicznych odcieniach Deep Black, Purpurite, Mahogany, Carrera White albo Rhodium Silver. Także poszerzane osłony nadkoli lakierowane są w kolorze nadwozia. Ekskluzywny design obu modeli podkreśla pakiet wykończenia nadwozia w kolorze Black na wysoki połysk.
Porsche Cayenne Platinum Edition
Po otwarciu drzwi Porsche Cayenne Platinum Edition w oczy rzucają się wykonane ze stali nierdzewnej osłony progów z napisami „Platinum Edition”, a w przypadku Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition – osłony progów z podświetlaną nazwą modelu. Pakiet wysokiej klasy wyposażenia standardowego uzupełnia najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z nawigacją internetową, modułem Connect Plus oraz nagłośnieniem przestrzennym BOSE®. Ponadto, deskę rozdzielczą w obu modelach zdobi pieczołowicie zaprojektowany analogowy zegarek, a Cayenne S E-Hybrid dodatkowo oferuje system ogrzewania postojowego.
3-litrowy, wysokoprężny silnik V6 pod maską Cayenne Diesel Platinum Edition osiąga moc 262 KM i zużywa średnio od 6,6 do 6,8 l oleju napędowego na każde 100 km (oczywiście w cyklu pomiarowym). Łączna moc Cayenne S E-Hybrid wynosi 416 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 3,3-3,4 l/100 km.
Porsche Cayenne Diesel Platinum Edition kosztuje 375 980 złotych, a Porsche Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition – 444 710 złotych (podane kwoty zawierają VAT). Modele Platinum Edition można już zamawiać; pierwsze egzemplarze dotrą do salonów w czerwcu.