Porsche poszerza ofertę modelową Cayenne o najmocniejszy model nazwany Turbo S.
Porsche Cayenne Turbo S
Samochód napędzany jest tym samym silnikiem co Cayenne Turbo. Źródłem mocy jest więc 4.8-litrowy benzynowy silnik V8, który wystrojono na 550 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego. Cayenne Turbo S jest więc mocniejsze od Turbo o 50 KM i 50 Nm. To oczywiście przekłada się na osiągi. Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s, czyli o 0,2 szybciej oraz może osiągnąć prędkość 283 km/h (o 5 km/h więcej niż Turbo).
Producent podkreśla jednocześnie doskonały stosunek mocy do zużycia paliwa. Cykl pomiarowy NEDC dał bowiem wynik 11,5 l/100 km. Jak na tak dużego i mocnego SUV-a to oczywiście wynik fenomenalny, tylko oczywiście nie do uzyskania w praktyce...
Porsche Cayenne Turbo S
Jako najmocniejszy w gamie, flagowy model Cayenne Turbo S wyposażony jest we wszystkie systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Wymienić wypada aktywne, pneumatyczne zawieszenie PASM, które automatycznie dostosowuje sposób tłumienia do stylu jazdy kierowcy. Z PASM współpracuje PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), którego zadaniem jest redukowanie przechyłów nadwozia na zakrętach. Natomiast system PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) dba o optymalną trakcję sterując aktywnym tylnym dyferencjałem.
Cayenne Turbo S standardowo jest również wyposażone w pakiet Sport Chrono.
Porsche Cayenne Turbo S
Zmiany stylistyczne są nieduże i dostrzegalne głównie dla fanów marki. Osłony wlotów powietrza, obramowania świateł oraz lusterka pomalowane są czarną farbą o wysokim połysku. Samochód posiada również specjalny wzór 21-calowych felg.
Również we wnętrzu znajdziemy specjalne wzory dwukolorowych tapicerek, które zarezerwowane są wyłącznie dla tego modelu. Uzupełniają je karbonowe wstawki.
Porsche Cayenne Turbo S trafi do salonów w styczniu. Niemiecka cena tego modelu to 151 702 euro. Kwota ta obejmuje niemiecki, 19-procentowy VAT.