chceauto.pl
x
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-13
Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW (680 KM) z 4-litrowego silnika V8 (404 kW/550 KM) oraz jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego.

Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h, ponadto mogą przejechać do 40 km wyłącznie na prądzie.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siłownik sprzęgła).

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus).

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe koła, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono.

Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na życzenie dostępne są również m.in. felgi z lekkich stopów o średnicy do 22 cali czy skrętna tylna oś.

Wszystkie odmiany Cayenne są standardowo wyposażone w pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentną obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Wyposażenie obejmuje również LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu (w Cayenne Coupé – z kamerą cofania). Lista opcjonalnych dodatków obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, łączącego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzyżowań i hamowania awaryjnego.

Podobnie jak Cayenne, również Cayenne Coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé. Wariant ten rozwija moc 340 kW (462 KM) i moment obrotowy 700 Nm.

W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 43 km.

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Zobacz także

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! 2023-08-29

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM. Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona...
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu 2023-04-19

Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS