Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW (680 KM) z 4-litrowego silnika V8 (404 kW/550 KM) oraz jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego.
Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h, ponadto mogą przejechać do 40 km wyłącznie na prądzie.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.
Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siłownik sprzęgła).
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus).
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe koła, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono.
Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na życzenie dostępne są również m.in. felgi z lekkich stopów o średnicy do 22 cali czy skrętna tylna oś.
Wszystkie odmiany Cayenne są standardowo wyposażone w pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentną obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Wyposażenie obejmuje również LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu (w Cayenne Coupé – z kamerą cofania). Lista opcjonalnych dodatków obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, łączącego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzyżowań i hamowania awaryjnego.
Podobnie jak Cayenne, również Cayenne Coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé. Wariant ten rozwija moc 340 kW (462 KM) i moment obrotowy 700 Nm.
W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 43 km.
Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.