Porsche uzupełnia gamę modelu Panamera o dwa kolejne sportowe warianty: GTS i GTS Sport Turismo.
Porsche Panamera GTS
Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Jednostka, zaopatrzona w filtr cząstek stałych, pod względem bazowych parametrów przewyższa motor poprzednika o 20 KM oraz 100 Nm.
Porsche Panamera GTS
W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dostarczają moment obrotowy do kół bez przerw w dostawie siły napędowej.
Porsche Panamera GTS Sport Turismo
W Porsche Panamera GTS standardowo montowane jest adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, zapewniające elastyczną kontrolę i optymalną rozpiętość ugięcia sprężyn. Sportowe podwozie modeli GTS zostało obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) otrzymał bardziej sportowe nastawy. Za hamowanie dopowiadają hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 365 mm z tyłu.
Porsche Panamera GTS Sport Turismo
W porównaniu z poprzednikiem bazowy pakiet wyposażenia nowych modeli Panamera GTS został znacznie poszerzony. Pakiet Sport Design z przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków nadaje im bardziej atletyczny design. Modele GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design.
Porsche Panamera GTS Sport Turismo
Wnętrze wyróżnia się charakterystycznymi elementami z czarnej Alcantary oraz anodowanego aluminium. Seryjna specyfikacja obejmuje także podgrzewaną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów i wykończeniem z Alcantary oraz moduł Connect Plus z bogatą gamą cyfrowych usług.
Opcjonalny pakiet wnętrza GTS pozwala personalizować kabinę samochodu za pomocą różnych elementów designu, takich jak tarcza obrotomierza, przeszycia czy loga GTS w kontrastujących odcieniach Carmine Red lub Crayon.
Porsche Panamera GTS
Modele GTS oferują wszystkie innowacje znane z drugiej generacji gamy Porsche Panamera. Ich lista obejmuje cyfrowy kokpit Porsche Advanced Cockpit, systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, czy opcjonalną tylną oś skrętną.
Warianty GTS oferują również element, który debiutuje w całej palecie modelu Panamera – ekran head-up. Kierowca może go skonfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. Kolorowy wyświetlacz prezentuje wszystkie istotne informacje bezpośrednio w polu jego widzenia.
Nowe modele Panamera GTS można już zamawiać. Panamera GTS kosztuje od 641 230 zł, a Panamera GTS Sport Turismo – od 655 870 zł.
Porsche Panamera GTS na wideo:
Porsche Panamera GTS i GTS Sport Turismo - GALERIA ZDJĘĆ