Porsche poszerza gamę modeli z napędem hybrydowym o Panamerę Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. 4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generuje moc systemową 680 KM, a przy prędkości obrotowej niewiele przekraczającej obroty biegu jałowego zapewnia 850 Nm momentu obrotowego.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Układ napędowy Panamery Turbo S E-Hybrid pochodzi z supersportowego Porsche 918 Spyder. Już przy 1400 obr./min duet w postaci „V ósemki” biturbo (404 kW/550 KM) i jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) generuje maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Za transfer siły napędowej do kół obu osi odpowiada ośmiostopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), która błyskawicznie zmienia biegi i współpracuje ze standardowym, adaptacyjnym napędem Porsche Traction Management (PTM).
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Napęd E-Performance pozwala rozpędzić samochód od zera do "setki" w 3,4 s. Osiągnięcie 200 km/h trwa jedynie 8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Zużycie benzyny Panamery Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, mierzone wg norm NEDC, wynosi średnio 3,0 l/100 km, a zużycie energii – 17,6 kWh/100 km. W trybie elektrycznym samochód dysponuje zasięgiem do 49 km i może rozwinąć prędkość maksymalną 140 km/h.
Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,1 kWh można naładować w czasie od 2,4 do 6 godzin, zależnie od źródła prądu oraz typu gniazda.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo można już zamawiać – jego ceny w Niemczech startują od 188 592 euro z VAT. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) wraz z blokadą tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe lekkie obręcze 911 Turbo Design, wspomaganie układu kierowniczego Plus oraz klimatyzację pomocniczą.
Podobnie jak wszystkie modele Panamera Sport Turismo o mocy przekraczającej 440 KM, tak i nowy topowy wariant korzysta z adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM).