Porsche uzupełnia linię zmodernizowanej Panamery o kolejne odmiany – w tym o flagowy wariant rozwijający moc 700 KM oraz maksymalny moment obrotowy 870 Nm.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Porsche Panamera po modernizacji zostało zaprezentowane w sierpniu 2020 roku. Gama tego modelu zostaje teraz poszerzona o dwie mocne wersje hybrydowe.
Najmocniejszą wersją w gamie będzie teraz Panamera Turbo S E-Hybrid, łącząca 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 420 kW (571 KM) ze 136-konnym motorem elektrycznym (100 kW), co daje moc systemową 700 KM i moment 870 Nm. Jej zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wzrósł nawet o 30%, w czym zasługa nowego akumulatora o pojemności 17,9 kWh oraz zoptymalizowanych trybów jazdy.
Porsche Panamera 4S
Druga nowość to Porsche Panamera 4 E-Hybrid, w którym jednostka elektryczna współpracuje, tak jak wcześniej, z 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo (243 kW/330 KM) – co daje moc systemową 340 kW (462 KM). Listę nowości kompletuje Panamera 4S, która osiąga 324 kW (440 KM), jest to już klasyczna wersja spalinowa.
Wraz z dostępną już wcześniej w sprzedaży Panamerą 4S E-Hybrid o mocy systemowej 412 kW (560 KM) po raz pierwszy gama tego modelu obejmuje trzy hybrydy plug-in (4S, 4 i Turbo S). Każda z nich jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: jako sedan, Executive (wersja z długim rozstawem osi) oraz Sport Turismo. W każdej hybrydzie znajduje się silnik elektryczny zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Niezmiennie generuje on moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Ze standardowym pakietem Sport Chrono i 4-litrowym motorem V8 biturbo, który w wersji po liftingu dostarcza 420 kW (571 KM) zamiast wcześniejszych 404 kW (550 KM), Panamera Turbo S E-Hybrid na sprint od zera do 100 km/h potrzebuje 3,2 sekundy – czyli o 0,2 sekundy mniej niż wcześniej. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 315 km/h. Z kolei Panamera 4 E-Hybrid osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,4 sekundy (-0,2 s), a jej maksymalna prędkość wynosi 280 km/h (+2 km/h).
Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw pojemność brutto wysokonapięciowego akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zmodyfikowano pod kątem jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje do 50 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu WLTP EAER City), podczas gdy Panamera 4 E-Hybrid może pokonać do 56 km (cykl WLTP EAER City).
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Hybrydy plug-in Porsche najlepiej ładować w domu – albo ze zwykłego gniazdka domowego, albo z gniazda przemysłowego. Zależnie od modelu, ze standardową ładowarką Porsche Mobile Charger moc ładowania może sięgać 7,2 kW. Ładowanie jest możliwe również na publicznych stacjach ładowania – za pomocą przewodu ze złączem typu 3.
Panamera 4S, wciąż zasilana 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM), z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (-0,1 s), a jej prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (+6 km/h). Samochód jest standardowo wyposażony w przedni pas Sport Design – wcześniej dostępny jako opcja.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive
Charakteryzuje się on efektownymi wypełnieniami otworów w zderzaku oraz dużymi bocznymi wlotami powietrza chłodzącego, a także jednorzędowym układem przednich świateł. Nowo zaprojektowany przód Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wyróżnia się podwójnymi modułami przedniego oświetlenia Turbo w kształcie litery C i większymi bocznymi wlotami powietrza. Zmodernizowany pas świetlny z tyłu płynnie przebiega teraz przez pokrywę bagażnika, zyskał też odpowiednio dostosowany kontur. Lista opcji obejmuje m.in. przyciemnione tylne lampy Exclusive Design z dynamiczną animacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego, trzy nowe wzory 20- i 21-calowych obręczy oraz dwa nowe kolory nadwozia (Cherry Metallic i Truffle Brown Metallic).
Nowe odmiany Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów na początku grudnia 2020 roku. Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, Panamera 4S – od 546 tys. zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid – od 924 tys. zł.