Land Rover zaprezentował właśnie długo wyczekiwany model, który ma być "pierwszym na świecie luksusowym SUVem z nadwoziem cabrio".
Range Rover Evoque Convertible
Zgodnie z zapowiedziami samochód wyposażono w składany automatycznie, materiałowy dach, który – wg zapewnień Brytyjczyków, jest największą tego rodzaju konstrukcją wśród pojazdów produkcyjnych. Przemiana w kabriolet zajmuje autu 18 sekund i może być dokonywana w trakcie jazdy z prędkością do 50 km/h. Ponowne złożenie dachu zajmuje mechanizmowi elektrycznych siłowników 21 sekund.
Materiałowy dach mieści się w luku za oparciami tylnych foteli. Tam również zamontowane są dwa aluminiowe pałąki przeciwkapotażowe rozkładane automatycznie w 90 milisekund.
Range Rover Evoque Convertible
Brytyjczycy podkreślają, że wygłuszenie wnętrza jest takie samo, jak w przypadku auta z klasycznym nadwoziem. Range Rover Evogue oferuje bagażnik o objętości 251 l. Kabina niewiele różni się od zwykłych Evogue. Na szczycie konsoli środowej znajdziemy jednak nowy dotykowy ekran o przekątnej 10,2 cala będący częścią nowego systemu rozrywki InControl Touch Pro.
Range Rover Evoque Convertible
Land Rover nie opublikował jeszcze danych technicznych. Pewne jest jednak, że klienci będą mogli wybierać między czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. Topowa benzynowa wersja – Si4 rozwiać ma 240 KM. Wysokoprężny TD4 z rodziny Ingenium zużywać ma średnio (przynajmniej zdaniem producenta) 5,1 l/100 km. W układzie przeniesienia napędu na obie osie pośredniczyć ma automatyczna, dziewięciostopniowa przekładnia.
Range Rover Evoque Convertible powstawać będzie obok modeli z trzy i pięciodrzwiowym nadwoziem w brytyjskiej fabryce w Halewood. Auto trafić ma do sprzedaży na przeszło 170 rynkach całego świata wiosną przyszłego roku. Na rodzimym brytyjskim rynku podstawowy model – TD4 HSE Dynamic kosztować ma 47 500 funtów.