Land Rover poddał modernizacji modele Evoque i Discovery Sport. Co zmieniło się w tych modelach?
Range Rover Evoque
W gamie modelu Evoque pojawiła się nowa podstawowa wersja napędowa oznaczona P160. Jej źródłem mocy jest doładowany benzynowy, trzycylindrowy silnik Ingenium 1.5 z technologią mild hybrid. Generuje on 160 KM i 260 Nm, dzięki czemu Evoque rozpędza się do 100 kmh/h w 10,3 s.
Jednostka napędowa współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Land Rover Discovery Sport
Druga nowość to wersja D165. Taki Evoque napędzany jest wysokoprężnym silnikiem czterocylindrowym o mocy 165 KM, również z technologią mild hybrid. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s, czyli o 0,5 s wolniej niż oferowana już wersja D180 AWD. Pojawi się również odmiana D200.
W gamie Land Rovera Discovery Sport również pojawiają się wersje D165 i D200, które dołączą do już oferowanych D180 i D240. Bardziej ekscytująca jest jednak wersja P290, czyli napędzana przez benzynowy silnik o mocy 290 KM. To będzie najmocniejsza spalinowa wersja tego modelu. Wyżej pozycjonowana będzie tylko oferowana już dziś P300e, czyli 300-konna hybryda plug-in.
Range Rover Evoque
Discovery Sport P290 będzie rozpędzał się do 100 km/h w 7,4 s, czyli o 0,8 s wolniej niż wersja hybrydowa.
Niewiele nowości znajdziemy za to we wnętrzu Land Rovera Evoque i Land Rovera Discovery Sport. Właściwie zmiana jest jedna, ale poważna. Otóż jako opcja pojawiły się nowe systemy infotainment - Pivi i Pivi Pro, które debiutowały niedawno w nowym Defenderze.
W stosunku do podstawowego systemu TouchPro będą one bardziej intuicyjne oraz będą potrafiły "uczyć" się zachowania kierowcy i dostosowywać swoje działania do jego zwyczajów - przykładowo komunikaty nawigacji będą wyciszane, gdy samochód znajdzie się na drodze, którą kierowca często pokonuje.