Range Rover zaprezentował drugą już generację modelu Evoque.
Range Rover Evoque II
Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się w 2011 roku i szybko stała się przebojem angielskiej marki. Nowy pojazd ma wszystko, by powtórzyć ten sukces.
Range Rover Evoque II
Stylistycznie Evoque II stanowi krzyżówkę pierwszej generacji oraz najnowszego modelu Range Rovera, czyli Velara. Samochód zachował ogólny kształt Evoque'a I, z charakterystyczną podnoszącą się dolną linią okien oraz opadającym dachem, zaś od Velara przejął stylizację przedniej i tylnej części nadwozia oraz nietypowe chowane klamki.
Range Rover Evoque II
Wymiary zmieniły się niewiele. Evoque II jest dłuższy tylko o 6 mm (ma 4371 mm długości), natomiast bardziej wyraźnie, bo o 2 cm zwiększył się rozstaw osi (do 268 cm), co pozytywnie wpłynęło na ilość miejsca na tylnej kanapie. Inżynierom udało się również wygospodarować większy bagażnik (591 zamiast 575 litrów).
Range Rover Evoque II
W stosunku do poprzednika mocno zmieniono wnętrze Evoque'a, stanowi ono teraz ewolucję rozwiązania znanego z Velara. Samochód otrzymał aż trzy ekrany, dwa dotykowe na konsoli środkowej (górny ma regulowany kąt pochylenia) oraz trzeci przed kierowcą, pełniący funkcję wirtualnych zegarów. Identyczna jak w Velarze jest kierownica.
Range Rover Evoque II
Range Rover Evoque II będzie oczywiście wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Standardem są np. kamera cofania, adaptacyjny tempomat czy Steereing Assist, który bazując na kamerze i namalowanych na jezdni liniach potrafi skorygować tor ruchu pojazdu, zapobiegając zjechaniu z pasa.
Range Rover Evoque II
Wśród opcjonalnych systemów znajduje się np. Ground View, który wykorzystuje przednią kamerę do pokazania na ekranie systemu infotainment obrazu terenu przed pojazdem, który zwykle zakryty jest maską silnika. Rozwiązanie to przydaje się podczas jazdy terenowej.
Nowy Range Rover Evoque będzie oferowany z szeroką gamą jednostek napędowych. Do wyboru będą dwulitrowe silniki z rodziny Ingenium, benzynowe (moce 200, 250 i 300 KM) oraz wysokoprężne (150, 180 i 240 KM). Tylko najsłabszy diesel będzie mógł być łączony z manualną skrzynią biegów i przednim napędem, pozostałe wersje standardowo dostaną przekładnie automatyczne i napęd wszystkich kół.
Wszystkie - poza 150-konnym dieslem - są hybrydami typu mild-hybrid (mają niewielką dodatkową baterię, 48-woltową instalację elektryczną rozrusznik zintegrowany z alternatorem oraz silnik elektryczny wspomagający spalinowy podczas ruszania).
W przyszłym roku oferta zostanie poszerzona o trzycylindrowy silnik benzynowy oraz hybrydę plug-in. Producent nie zdradził jeszcze danych technicznych tych wersji.
Range Rover Evoque II na wideo:
Range Rover Evoque drugiej generacji - GALERIA ZDJĘĆ