Amerykański (a właściwie już włoski) Jeep drugi rok z rzędu zanotował rekordową sprzedaż. O ile w roku 2012 na całym świecie nabywców znalazło 701 626 sztuk Jeepów, o tyle zeszły rok zamknął się wynikiem 731 565 sprzedanych samochodów. To oznacza wzrost o 4 proc.
Jeep Wrangler
W sumie to już czwarty kolejny rok wzrostu sprzedaży Jeepa, po załamaniu na rynku amerykańskim, które miało miejsce w 2009 roku. A ten właśnie rynek dla Jeepa jest kluczowy. W zeszłym roku z amerykańskich salonów wyjechały 490 454 Jeepy, co oznacza wzrost o 3 proc. w stosunku do roku 2012. W USA świetnie sprzedaje się m.in. luksusowy i drogi Grand Cherokee, który w ciągu zaledwie dwóch miesięcy znalazł ponad 25 tys. nabywców.
Rekordowe wyniki sprzedaży w USA zanotowały również modele Compass, Patriot i Wrangler.
Spory wzrost sprzedaży, bo o 26 proc. Jeep zanotował w regionie Azji i Pacyfiku. Największy wpływ na ten wynik miał rynek chiński, na którym liczba sprzedanych Jeepów wzrosła o 29 proc.
Jeep Compass
Jeep to specyficzna marka, której najdroższy model... cieszy się największą popularnością. W zeszłym roku sprzedano na całym świecie 255 005 egzemplarzy Grand Cherokee (z czego ponad 174 tys - w USA). Drugim pod względem popularności modelem okazał się - wydawałoby się niszowy - Wrangler, który znalazł niemal 211 tys. nabywców (z czego ponad 155 tys. w USA). Na kolejnych miejscach znalazły się: Compass (121 626 aut; 52 993 w USA), Patriot (103 577 aut; 75 797 w USA) i Cherokee (31 330 aut; 25 786 w USA).
Dla Compassa, Patriota i Wranglera były to najlepsze wyniki w całej historii.
Niestety, w Polsce samochody Jeepa to margines. Wpływ na to mają zarówno wysokie ceny, jak i wysokie koszty utrzymania.