W ciągu 31 dni z salonów niemieckiej marki wyjechało dokładnie 198 921 samochodów. Cały pierwszy kwartał zamknął się liczbą 483 487 sprzedanych aut, dzięki czemu również był to najlepszy pierwszy kwartał w historii marki.
Rekordy sprzedaży zanotowano w Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku.
Mercedes C 400 Cabriolet
W marcu W Europie sprzedano 97 748 samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do marca 2015 roku o niemal 10 proc. Ponad 28 tys. Mercedesów trafiło na rodzimy, niemiecki rynek (wzrost o 4,4 proc). Znaczne wzrosty sprzedaży (o ponad 10 proc.) zanotowano w WIelkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Austrii, Szwecji i Portugalii.
Niemal 64 tys. samochodów trafiło na rynki Azji i Pacyfiku, z czego ponad połowa (38 tys.) sprzedana została w Chinach.
Na drogi Ameryki Północnej i Środkowej wyjechało niemal 33 tys. nowycH Mercedesów, z czego na rynek USA przypadło ponad 28 tys.
Marcowy sukces Mercedes zawdzięcza samochodom kompaktowym, których wrost sprzedaży w stosunku do marca 2015 roku sięgnał niemal 22 proc. Niemal 67 tys. osób na całym świecie wybrało modele A, B, CLA (również Shooting Brake) i GLA.
Mercedes GLC Coupe
Sprzedaż Mercedesa klasy C (sedan i kombi) przekroczyła 40 tys. egzemplarzy. Niemiecka marka nie pochwaliła się natomiast sprzedażą klasy E. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, właśnie w marcu na salonie genewskim debiutowała nowa generacja tego modelu, wobec czego popyt na starsze konstrukcyjnie auta musiał zmaleć.
Równie dobrze, jak samochody kompaktowe sprzedają się SUV-y Mercedesa. Samochody tego tpyu wybrało w marcu niemal 63 tys. kupujących.
Warto pamiętać, że do Daimlera należy również smart. W marcu sprzedano nieco ponad 16 tys. egzemplarzy modeli fortwo i forfour.