Volkswagen ustanowił w 2018 roku rekord sprzedaży - na całym świecie niemiecki koncern dostarczył 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku.
Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) niemieckiej marce udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz kłopoty, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP.
Prowadzona przez Volkswagena globalna ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi efekt. O ile dostawy aut osobowych marki Volkswagen wzrosły na świecie łącznie o 0,2 procenta w porównaniu z rokiem 2017, o tyle segment aut typu SUV zwiększył się w tym samym czasie o 38 procent. Niemal co piąty Volkswagen, który trafił do klientów był właśnie SUV-em (19,2%). W 2017 roku ten udział wynosił 13,9 procent.
![Volkswagen Golf](https://img.chceauto.pl/arts/3677/rekordowy-rok-volkswagena-29833_v3.jpg)
Volkswagen Golf
Do 2025 roku Volkswagen będzie oferował na świecie ponad 30 różnych modeli i wariantów SUV=ów, zarówno z napędem tradycyjnym jak elektrycznym. Ofensywa w dziedzinie SUV-ów ma w zdecydowany sposób przyczynić się do wzmocnienia głównego obszaru działalności marki, co pozwoli na dokonanie zaplnowanych miliardowych inwestycji w rozwój aut elektrycznych i autonomicznych.
A auta elektryczne Volkswagena cieszą się coraz większą popularnością. W zeszłym roku Volkswagen sprzedał 50 tys. aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną oraz modeli hybrydowych typu plug-in; było to o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Szczególnie wiele osób wybrało e-Golfa – w wypadku tego modelu odnotowano wzrost sprzedaży w wysokości 45 procent; dzięki temu e-Golf należy do wiodących pojazdów elektrycznych w Niemczech i w Europie.
W Europie w 2018 roku Volkswagen dostarczył 1,75 miliona samochodów, czyli o 3,6 procent więcej niż rok wcześniej – mimo problemów, jakie od września sprawiła konieczność homologowania aut według nowej normy WLTP, co czasowo mocno ograniczyło ofertę silnikową wielu modeli. Volkswagen zwiększył również swój udział w europejskim rynku. Przyczynił się do tego duży popyt na nowe modele: Tiguana Allspace, Arteona i T-Roca, a także na nową wersję Polo.
W Europie Zachodniej do klientów trafiło 1,47 miliona aut – o 2,8 procent więcej niż w 2017 roku. Wzrost odnotowano na tak ważnych rynkach jak Włochy, Hiszpania czy Francja. Podobna sytuacja panowała na niemieckim rynku, gdzie Volkswagen sprzedał 541 200 samochodów, co oznacza wzrost o 1,8 procent.
W Polsce 2018 rok Volkswagen zakończył z najlepszym wynikiem w historii. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce 56 049 nowych osobowych samochodów Volkswagena (+14,15 procent).