Renault 5 EV40 120 KM
Renault 5 niewielki, miejski model, który produkowano w latach 1972 - 1996. Przez ten czas powstało niemal 5,5 mln egzemplarzy dwóch generacji tego modelu (druga generacja pojawiła się w 1984 roku), który zyskał miano kultowego.
W 2024 roku, po 28 latach od zakończenia produkcji, Renault 5 powróciło na rynek, niestety wyłącznie w wersji elektrycznej. Renault 5 E-Tech jest pierwszym samochodem zaprojektowanym na AmpR Small, nowej platformie francuskiego koncernu, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych z segmentu B. Rozstaw osi mierzy 254 cm, Długość nadwozia to tylko 392 cm, a więc o 13 cm mniej niż mierzy obecna generacja Renault Clio.
Samochód jest napędzany przez silnik elektryczny, synchroniczny, z uzwojonym wirnikiem. Pozbawiony stałych magnesów, nie zawiera metali ziem rzadkich. Miał być dostępny w trzech odmianach o mocach 70, 90 i 110 kW (odpowiednio 90, 120 i 150 KM), ostatecznie najsłabsza w Polsce się nie pojawi.
Silnik 120-konny jest parowany z baterią o pojemności 40 kWh, natomiast 150-konny skorzysta z akumulatora o pojemności 52 kWh. Większa bateria ma zapewniać do 400 km zasięgu WLTP, czyli realnie będzie to około 100 km mniej (w zależności od temperatury i sposobu jazdy). W przypadku akumulatora 40 kWh jest to 300 km WLTP (czyli realnie 200). Energię będzie można uzupełnić za pomocą prądu zmiennego AC z mocą 11 kW lub prądem stałym z moca 80 kW (40 kWh) lub 100 kW (52 kWh).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-04-22