Renault Alaskan to pierwszy w gamie francuskiej marki pickup. O brat doświadczenia Francuzów w konstruowaniu tego typu pojazdów nie musimy się jednak martwić. Alaskan to nic innego jak... Nissan Navara.
Renault Alaskan
Przypomnijmy, że obie firmy tworzą alians, nic więc dziwnego, że dochodzi do kooperacji. Czasem jest ona tak bliska, że ten sam samochód oferowany jest pod dwoma różnymi markami.
Renault Alaskan i Nissan Navara to bliźniaki jednojajowe. Stylizacja nadwozia obu pojazdów jest niemal identyczna, różnica sprowadzają się do osłony chłodnicy, przedniego zderzaka, kształtu świateł oraz przetłoczeń na klapie części ładunkowej.
Renault Alaskan
Podobnie sprawa ma się z wnętrzem, które zostało żywcem przeniesione z Navary. Identyczna jest konsola środkowa i deska rozdzielcza, zmieniono jedynie nieco kierownicę.
Żadnych różnic nie ma również w zakresie rozwiązań technicznych. Renault Alaskan napędzany jest silnikiem 2.3 dCi o mocy 160 lub 190 KM. Jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią sześciobiegową lub siedmiostopniową automatyczną.
Renault Alaskan
Samochód będzie dostępny w wersjach z napędem na cztery koła lub tylko tylną oś. Alaskan może holować przyczepę o masie do 3,5 tony, zaś jego ładowność to jedna tona.
Na początek Renault Alaskan będzie produkowany na rynki amerykańskie w Meksyku. Następnie produkcja zostanie uruchomiona w Argentynie oraz Hiszpanii. Dopiero wtedy auto trafi na rynki europejskie.
Dokładna data nie jest jeszcze znana.
Renault Alaskan na wideo:
Renault Alaskan bliźniakiem Nissana Navara - GALERIA ZDJĘĆ