Renault wprowadza na rynki europejskie pierwszego w historii marki pickupa - model Alaskan.
Renault Alaskan
Renault Alaskan to techniczny bliźniak Nissana Navara (Nissan i Renault tworzą alians, współpracując na wielu polach). Samochód zaprezentowano rok temu, ale do tej pory oferowany był wyłącznie w krajach Ameryki Łacińskiej. Teraz to się zmieni i Alaskan trafi na rynki Starego Kontynentu.
Renault Alaskan to wierna kopia Nissana Navara, jedyne różnice występują w przedniej części nadwozia, gdzie zastosowano osłonę chłodnicy typową dla nowych modeli Renault.
Renault Alaskan
Czasy, gdy pickupy były wołami roboczymi, w których próżno było szukać komfortu minęły bezpowrotnie. Standardowe wyposażenie Alaskana obejmuje m.in. kolorowy dotykowy ekran o przekątnej 7 cali, który służy do zarządzania systemami pokładowymi, na nim wyświetlany jest również obraz z kamery cofania (także z systemem obejmującym 360 stopni wokół samochodu) czy mapy nawigacji.
Dodać przy tym trzeba, że wnętrze Alaskana również żywcem przeniesiono z Navary.
Renault Alaskan
Jednocześnie Renault Alaskan ma posiadać rzeczywiście poważne możliwości transportowe - skrzynia ładunkowa ma 2,46 m kw. powierzchni i ładowność 500 kg. Krawędź "paki" znajduje się 81 cm nad ziemią, prześwit to 23 cm.
Pod maską Renault Alaskan pracować będzie jednostka wysokoprężna 2.3 dCi o mocy 160 lub 190 (mocniejsza wersja to biturbo). Silnik znany jest oczywiście z Navary, ale również np. dostawczego Renault Mastera.
Moment obrotowy może trafiać na dwa lub cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiostopniowej automatycznej.