Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Renault Arkana 1.3 TCe Mild Hybrid 140 KM
Renault Arkana to kompaktowy crossover zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec 2020 roku, który w salonach pojawił się wiosną 2021 roku.
Samochód zbudowano na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez alians Nissan-Renault, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura. Samochód ma długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm.
Arkana porusza się na 17- i 18-calowych kołach, pojemność bagażnika wynosi 513 litrów (480 w wersji hybrydowej).
Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25 cala (w zależności od wersji). Umieszczony obok środkowy ekran dotykowy ma wielkość 7 lub 9,3 cala.
Renault Arkana jest oferowane z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).
W skład napędu E-TECH Hybrid wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 94 KM. Jest on wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW. Moc systemowa to 145 KM.
Umieszczony w bagażniku akumulator ma 1,2 kWh pojemności. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 75 km/h.
Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-06