Renault Clio V 1.0 SCe 65 KM
Renault Clio
Renault Clio to jeden z najważniejszych modeli w całej historii tego francuskiego producenta. Ten należący do segmentu B samochód zadebiutował w 1990 roku, od razu zdobywając tytuł Samochodu Roku. Model ten produkowano przez osiem lat. W 1998 roku na rynek weszła zupełnie nowa II generacja Clio. Samochód odniósł tak duży sukces, że chociaż w 2005 roku do produkcji weszło Clio III, to ograniczoną do podstawowych wersji produkcję II generacji utrzymano aż do 2012 roku, czyli do debiutu Clio IV. Podobny zabieg zastosowano zresztą z Clio III, które jako Clio Collection produkowane jest równoległe z Clio IV.
Renault Clio V
Piąta generacja Renault Clio została zaprezentowana pod koniec stycznia 2019 roku, a publiczny debiut miał miejsce na salonie genewskim w marcu.
Clio V kontynuuje linię nadwoziową, zarówno poprzedniej generacji, jak i innych modeli francuskiej marki. Przód wyraźnie nawiązuje do Megane, a tył - raczej nasuwa na myśl Clio IV.
Nowy model to jednak całkowicie nowe auto. W porównaniu do poprzednika samochód nieco zmalał - ma 404,8 cm długości, a więc o 1,4 cm mniej nic Clio IV. Zwiększono za to wyraźnie, bo 6,6 cm (!) szerokość, która obecnie wynosi 179,8 cm. By poprawić prezencję producent zdecydował się również na dość mocne obniżenie linii dachu - biegnie on teraz o 3 cm niżej, czyli na wysokości 144 cm.
O 26 litrów udało się powiększyć bagażnik (do 391 litrów).
Na konsoli środkowej dominuje olbrzymich wręcz rozmiarów, umieszczony pionowo ekran dotykowy, którego przekątna wynosi aż 9,3 cala. Poniżej ekranu znajdziemy tylko jeden rząd fizycznych przełączników, które służą do ustawiania klimatyzacji.
Drugi ekran znajduje się bezpośrednio przed kierowcą, to tzw. wirtualne zegary, które można dowolnie konfigurować. Ich rozmiar to 7 lub nawet 10 cali.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-12-22