Renault Espace VI 1.2 E-Tech Full Hybrid 199 KM
Renault Espace
Pierwsze Renault Espace pojawiło się na rynku w 1984 roku, jego premiera była prawdziwym szokiem. Samochód zaprojektowała niewielka firma Matra i przez kilka lat próbowała zainteresować nim któregoś z producentów. W końcu udało się jej namówić do współpracy firmę Renault. Pojazd okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Jako pierwszy w Europie rozpoczął trwającą po dziś dzień modę na osobowe vany.
Renault Espace VI
Renault Espace szóstej generacji zostało zbudowane na płycie podłogowej CMF-CD, która powszechnie jest używana w aliansie Nissan-Renault-Mitsubishi. Espace ma 472 cm długości i 184 cm szerokości, a stylistycznie wyraźnie nawiązuje innej francuskiej nowości, czyli Australa (oba modele dzielą platformę CMF-CD).
Można wręcz powiedzieć, że Espace to po prostu przedłużona wersja Australa. Oba samochody mają identycznie zaprojektowaną przednią i tylną część nadwozia, identyczne są wzory świateł. Dopiero z profilu widać, że lina dachu Espace opada wolniej, a trzecia boczna szyba jest wyraźnie większa.
Kokpit obu modeli również jest identyczny. Przed kierowcą znajduje się 12-calowy ekran cyfrowych, a na konsoli środkowej umieszczony pionowo, również 12-calowy ekran systemu inforozrywki, który oparto na systemie Android.
Dzięki większym rozmiarom Espace będzie oferowany nie tylko wersji 5-, ale również 7-osobowej, chociaż dwa fotele w bagażniku nie są tak duże i komfortowe, jak pozostałe.
Renault Espace oferowane jest wyłącznie z jednym, hybrydowym układem napędowym. Składa się on z trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 o mocy 130 KM i silnika elektrycznego mocy 70 KM, moc systemowa wynosi 200 KM. Jest to tzw. pełna hybryda bez możliwości ładowania z gniazdka, pojemność akumulatora wynosi 2 kWh. Ten napęd również znajdziemy w Australu, przy czym w tym modelu jest najmocniejsza dostępna odmiana.
Producent informuje, że na pokładzie Espace'a będą mogły znaleźć się aż 32 systemy wspomagające jazdę. Wyposażenie obejmuje także system wyboru trybu jazdy Multi-Sense oraz opcjonalny układ czterech skrętnych kół 4CONTROL Advanced.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-06