chceauto.pl
x

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1197 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1430 kg
Ładowność
760 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
115 KM
0-100 km/h
12.6 s.
V max
180 km/h
Zasięg
860 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
564 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KMRenault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM

Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic to wydłużona wersja modelu Scenic. Samochód oferowany był w wersji 5- i 7-osobowej, a po raz pierwszy pojawił się na rynku rok po debiucie Scenika II generacji, czyli w 2004 roku. Techniczne Scenic i Grand Scenic to praktycznie te same samochody.

Renault Grand Scenic III FL

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko długością nadwozia.

Scenic/Grand Scenic III został oparty na płycie podłogowej Renault Megane III.

W 2012 roku model został poddany liftingowi, samochody po modernizacji najłatwiej poznamy po światłach dziennych wykonanych w technologii LED. Co ciekawe, już rok później Scenica poddano kolejnym zmianom, wówczas po raz pierwszy pojawił się m.in. system infotainment z ekranem dotykowym.

Samochód nigdy nie powtórzył sukcesu drugiej generacji. Nie było to jednak związane z jego wadami, ale rynkowymi trendami - w tym czasie minivany zaczęły tracić rynek na rzecz SUV-ów.

Gama jednostek napędowych Scenica III była bardzo szeroka, stąd każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierać można między dieslami oraz silnikami benzynowymi z doładowaniem i bez.

Sprawdzony silnik to m.in. wolnossąca jednostka 1.6, którą można łatwo przystosować do zasilania gazem. Silnik ten nie imponuje osiągami czy niskim zużyciem paliwa (w mieście około 10 l/100 km), ale nie zaskoczy awariami. Rozrząd tej jednostki oparty jest o pasek, więc należy pamiętać o jego regularnej wymianie. Przy tej okazji warto profilaktycznie wymienić również koło zmiennych faz (objawy zużycia to m.in. "dieslowski" klekot na wolnych obrotach, pogorszenie osiągów, wzrost zużycia paliwa czy utrudniony rozruch).

Problem z rozrządem odpada w silniku benzynowym 2.0, który posiada trwały łańcuch. Jednostka ta montowana była jednak wyłącznie z bezstopniową przekładnią automatyczną.

Z nowszych konstrukcyjnie jednostek dostępne są turbodoładowane silniki TCe o pojemności 1.4 i 1.2. Od razu wyjaśnijmy, że mniej paliwa niż silniki wolnossące zużywają one raczej głównie "na papierze", a jeśli kierowca będzie korzystał z pełni osiągów (do czego prowokuje dostępny od niskich obrotów moment obrotowy) to spalanie będzie nawet większe.

Oba silniki to konstrukcje względnie trwałe, trzeba się jednak liczyć ze stopniowym zużywaniem turbosprężarki, która jest elementem eksploatacyjnym. By wydłużyć jej żywotność trzeba m.in. regularnie zmienić olej, ale też pamiętać o rozgrzaniu silnika przed mocniejszym wciśnięciem gazu.

Uważać trzeba, wybierając auto z dieslem. Lepiej profilaktycznie omijać silnik 1.5 dCi (a to najpopularniejsza oferta na rynku wtórnym), który w niektórych rocznikach cierpi na problemy ze smarowaniem czy zużywaniem wtrysków. Bezpieczniej będzie sięgnąć po silniki 1.6 dCi lub 2.0 dCi. Wyposażone w łańcuch rozrządu cieszą się opinią jednostek trwałych, zużywających mało paliwa i cechujących się wysoką kulturą pracy.

W Renault Scenic III montowano również silnik 1.9 dCi, który opinię ma... bardzo różną. Początkowo było źle - występowały awarie panewek, szybko zużywały się turbosprężarki. W Renault Scenic było już lepiej, gdyż stosowano silniki po modernizacji, można wiec zaryzykować taki wybór.

Nowsze silniki wysokoprężne są zwykle wyposażone w filtry DPF, które źle znoszą miejską jazdę, ulegając stopniowemu zatykaniu.

Zawieszenie Renault Scenic III jest trwałe, komfortowo zestrojone. Mogą natomiast, typowo dla aut francuskich, występować problemy z elektroniką. Jednym z większym będzie awaria karty zastępującej kluczyk, bowiem unieruchamia samochód.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-12-29

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

1.3 TCe. Zupełnie nowy silnik Renault2017-12-07Renault Scenic i Grand Scenic. Ceny2016-12-03Renault Grand Scenic nowej generacji!2016-05-25Używane: Renault Scenic III2018-12-29Renault Scenic i Grand Scenic Initiale Paris2017-05-31Renault Scenic i Grand Scenic. Dane techniczne2016-09-02

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

1.6 VTi 120 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

1.2 TCE 115 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 5

Mazda 5

1.8 115 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot Partner

Peugeot Partner

1.6 VTi 120 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Meriva

Opel Meriva

1.4 Turbo 120 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

1.0 EcoBoost 125 KM benzyna2013VANręcznaprzedni
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Grand Scenic III FL 1.2 TCe 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS