Dziś w Paryżu Renault zaprezentowało całkowicie nowy model. Kadjar to kompaktowy crossover pozycjonowany ponad Capturem.
Renault Kadjar
Renault długo zwlekało z prezentacją takiego samochodu, być może na taki stan rzeczy wpływ miała sprzedażowa klęska Koleosa. Podczas gdy oferowany od 2007 roku Qashqai, powiązanego z francuską firmą aliansem Nissana, święciło tryumfy, Renault zasypiało gruszki w popiele. Dopiero premiera Captura czyli niewielkiego crossovera segmentu B (w zeszłym roku model ten znalazł 178 tys. nabywców) dała znak, że Francuzi budzą się z zimowego snu.
Renault Kadjar
Renault Kadjar ma 4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,60 m wysokości. Samochód, typowo dla crossoverów ma wysokie zawieszenie - prześwit wynosi aż 19 cm, kąt natarcia to 18 st, a zejścia - 25 st.
Samochód oparto oczywiście na tej samej, modułowej płycie podłogowej CMF-C/D (Common Module Family), co Qashqaia. Samochód będzie dostępny z napędem jednej lub obu osi. Napęd 4x4 będzie dołączany. W samochodzie zastosowane zostaną opony M+S (błoto i śnieg). Średnica zawracania to tylko 10,25 m.
Renault Kadjar
Renault nie zdradziło na razie żadnych informacji dotyczących jednostek napędowych. Można się jednak spodziewać, że silniki będą zbliżone do tych, znanych z Qashqaia. Będą to więc doładowane silniki benzynowe z serii TCe i wysokoprężne dCi.
Pojemność bagażnika nowego modelu wynosi maksymalnie 472 litry. Podłoga bagażnika może zostać podniesiona, dzięki czemu staje się całkowicie płaska, dzieląc jednocześnie przestrzeń bagażową na dwie części.
Renault Kadjar
Wyposażenie będzie mogło być bardzo bogate. Dostępne będą wszelkie nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo czy komfort (automatyczne parkowanie, adaptacyjny tempomat, monitoring martwego kąta, czy pasa ruchu). Kadjar jest drugim po Espace nowym modelem wyposażonym w system Renault R-Link 2, którego sercem jest 7-calowy ekran dotykowy i który integruje nawigację, telefon, radio itp.
Renault Kadjar
Kadjar będzie dla Renault niezwykle ważnym samochodem. Auto oficjalnie zadebiutuje w marcu na salonie genewskim. Następnie, na początku lata, model pojawi się w europejskich salonach. To jednak nie koniec sprzedażowych planów, bowiem Kadjar trafi na rynki większości krajów basenu Morza Śródziemnego i Afryki. W efekcie planuje się, że aż 83 proc. produkowanych w hiszpańskiej Palencji samochodów trafi na eksport do 50 rynków całego świata.
Renault Kadjar
Co więcej, Kadjar będzie pierwszym modelem Renault produkowanym w Chinach. Obecnie trwa budowa fabryki, zakład w Wuhan budowany wspólnie z chińskim Dongfengiem, będzie miał moc produkcyjną na poziomie 150 tys. samochodów rocznie.
Na koniec wyjaśnijmy jeszcze skąd się wzięła nazwa nowego modelu. Kadjar to krzyżówka słowa "quad", które przywoływać ma skojarzenia związane z napędem 4x4 oraz francuskiego "jaillir" reprezentującego "zwinność" i "nagłe objawienie".