chceauto.pl
x
Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?

Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-09-21 Opinie
Druga generacja Megane trafiła do sprzedaży w 2002 roku. Samochód wyróżniał się nie tylko zupełnie nowym, nieco kanciastym wyglądem. Był też całkowicie nową konstrukcją (z poprzednikiem wspólne zostały jedynie niektóre jednostki napędowe).

Auto produkowane było aż do 2008 roku, w 2006 zafundowano mu niewielki lifting. Megane występowało jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi oraz kabriolet z metalowym, elektrycznie składanym dachem.

Renault Megane II
Renault Megane II
Zawieszenie, jak przystało na auto z Francji zestrojono raczej miękko. Chociaż nie należy do zbyt trwałych, jego zaletą jest łatwa obsługa. Wymiana sworznia czy tulei nie wymaga inwestycji w nowy wahacz. Słabym punktem są natomiast kolumny McPhersona, a dokładniej górne łożyska ich mocowań. Ich zużycie objawia się charakterystycznymi trzaskami przy manewrowaniu na parkingu - wymiana jest raczej czasochłonna i nie należy do tanich (ok. 450 zł na stronę).

Chociaż Megane II ze swoim poprzednikiem łączy niewiele, lista typowych dolegliwości jest bardzo podobna. Piętą achillesową jednostek benzynowych są awaryjne cewki zapłonowej (Sagem), w silnikach 1,6 l. wyposażonych w układ zmiennych faz rozrządu słabym punktem jest też tzw. "wariator", czyli element odpowiadający za zmianę faz rozrządu (naprawa to koszt nawet ok. tysiąca zł).

Renault Megane II kombi
Renault Megane II kombi
Nagminnie zdarzają się również usterki poduszki pod skrzynią biegów. Do minusów zaliczyć można również klamki zestawu "hands free", które często działają wedle własnego uznania, podobnie jak karta kodowa, przy pomocy której uruchamia się samochód. Denerwujące może być również częste przepalanie się żarówek - wymiana tych w przednich reflektorach wymaga nadludzkiej sprawności lub... wizyty w serwisie. Często dają o sobie znać czujniki ABS-u, bez powodu zapalają się kontrolki sygnalizujące usterkę poduszek powietrznych (przeważnie winne są luźne złączki pod fotelami).

Renault Megane II
Renault Megane II
Warto zainteresować się samochodami z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6. Są to stosunkowo nieskomplikowane konstrukcje, których serwisowanie jest proste i tanie. Co więcej, auta zasilane benzyną będą mniej "zmęczone" - ich przebiegi będą mniejsze niż diesli z tego samego rocznika.

Na szczęście oferta używanych egzemplarzy jest bogata, wiele z nich pochodzi z polskich salonów, co ułatwia zweryfikowanie historii pojazdu. Ogromną zaletą samochodu jest bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Megane II otrzymało maksymalną ocenę - 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Renault Megane - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Przemysław
29 września 2011
Ja jeżdżę Megane II 1.6 16v. Faktycznie występowały u mnie opisane tu usterki(koło zmiennych faz rozrządu, oraz cewki zapłonowe), ale porównując do innych marek to moje autko wcale nie jest bardziej od nich awaryjne. Co więcej przy tym przebiegu, który zrobiłem przez 3 lata jak mam "megankę" (80 tys.), to nie miałem z nią praktycznie żadnych problemów. Jestem z niej zadowolony. Wysoki komfort jazdy jak na auto z tego segmentu, bogate wyposażenie i niezłe osiągi przy niedużym spalaniu. Sądzę że opinia o francuskich autach jest w większości opinią ludzi, którzy nigdy "francuzami" nie jeździli. Nie raz oddawałem auto do warsztatu na okresowy przegląd i konieczne wymiany części eksploatacyjnych i widziałem na podnośnikach mnóstwo super niemieckich bryk z poważnymi awariami.
Przemysław
29 września 2011
... I co ciekawe, to auto jest chyba w 100% odporne na korozję! 8 lat ma auto i nie ma ani śladu rdzy. Nigdzie!!!
Maciej
29 września 2011
Jeździłem megane II od nowości prawie 5 lat, raz mnie tylko zawiodła - chodziło właśnie o cewkę. Dodatkowo po 3 latach jazdy musiałem podszykować całe przednie zawieszenie i to było wszystko co zrobiłem w tym aucie. Teraz jeżdżę laguną III z 2008 roku i zero awarii, wymieniam tylko olej, klocki i leje paliwo.
Już się przyzwyczaiłem do dziwnych komentarzy wielkich znawców samochodów, którzy nigdy nie mieli francuskiego a najgłośniej się wypowiadają i w 80% są to opowieści wyssane z palca. Pozdrawiam wszystkich passatowców i wielbicieli innych mondeo :):):)
Lukasz
29 września 2011
Zastanawialem się nad kupnem tego auta, ale po tym czego się o nim dowiedziałem to jednak zmienilem zdanie.. w tym aucie "podobno" psuje się wszystko co może się tylko zepsuć a ja z racji sporych odległości muszę mieć auto niezawodne do dojazdu do pracy.. wybór padł na forda mondeo 2003 r. :) i proszę nie piszcie, że ford jest bardziej awaryjny.. w tej chwili wolę kupić forda niż VW ! dla mnie jednak najbardziej niezawodnymi autami są auta japońskie i szybko chyba nie zmienię zdania:)
przemek
29 września 2011
Jeżdze Meganką II 1.6 16 V od 3 lat i tylko tankuje paliwo. Nigdy mnie nie zawiodła. Auto kupiłem jako nowe w salonie a nie żadne sprowadzane itd. Auto na długie lata. Komfortowe i wygodne.
Marbax
29 września 2011
Miałem megane 1,5 dci z 2006. Auto bardzo przyjemne nadzwyczaj wygodne i ekonomiczne, o ile liczymy tylko paliwo :) Pierwsze 2 lata nakręciłem 105k km. Na gwarancji były wymienione wtryski i sprężarka klimatyzacji. Auto choć sprawiało wrażenie niezwykle delikatnego, to trzymało się dzielnie i nie urwałem żadnej klamki czy wajchy. Po dwóch latach przekazałem auto żonie i do czerwca tego roku na liczniku było zaledwie 129k km i zatarła się panewka. To jakaś masakra. Przy takim przebiegu to się może zatrzeć panewka jak się jeździ bez oleju. 129k km to żaden przebieg. No wiec remont silnika i auto sprzedałem. Teraz kupiłem żonie nową toporną astrę 3 w benzynie, taką samą jak sam jeżdżę od 3 lat tyle że dieslem. Mam 180k km i wymieniam regularnie olej filtry i hamulce. Auto jest nie do zajechania. No ale nie jest tak finezyjne i komfortowe jak megane. Jednak pewne. Renówke mimo to dobrze wspominam, ale więcej nic tej marki nie kupie.
Adrian
29 września 2011
Lukasz nie bierz tego wszystkiego tak serio. Ja również jak przedmówcy jestem użytkownikiem Megane 2 1.4 benzyna i powiem tylko tyle, że te opisane usterki to jedyne które występują w tym samochodzie -a używam tego samochodu od 2 lat codziennie (40km codziennie). Ten samochód bardzo mile mnie zaskoczył tyle tylko, że na trasę 4 osoby i bagaż to raczej emerycka podróż - co nie znaczy gorsza a raczej spokojniejsza i przyjemniejsza. Koszta eksploatacji mile cię zaskoczą kup benzyniaka ok 80tyś. przebiegu a nie będziesz żałował.
mariusz
29 września 2011
Nawiązując do trwałości renówek... Jestem posiadaczem Renault Modus z 2004 r (z polskiego salonu, 1.4 benzynowy 98 KM, obecny przebieg 100 tys. km, zero korozji na aucie) . Przez kilka lat eksploatacji auto ani razu mnie nie zawiodło a używam go codziennie na dojazdy do pracy (ok.7 km w jedną stronę). Oczywiście zdarzały się usterki i awarie ale nie skutkujące zatrzymaniem i unieruchomieniem pojazdu. Zawieszenie jest oryginalne tak jak i układ wydechowy (sprawne, po aktualnym przeglądzie i badaniach skuteczności). Wymieniałem opony letnie (950 zł) i klocki hamulcowe przednie (150 zł klocki, wymiana własna)oraz kompletną wymianę paska rozrządu (paski, rolki, pompa wody) po piątym roku eksploatacji (1200 zł w nieautoryzowanym). Usterki były następujące: cewki zapłonowe - wymiana 2 szt. na "beru" rozwiązała problem (170 zł/szt.) ale w autoryzowanym serwisie na gwarancji wkładali "sagem", łożyska kolumn McPhersona 2 szt. - koszt w nieautoryzowanym serwisie 300 zł, pęknięcie zimą plastikowego elementu łączącego podnośnik z szybą (zakup używanego całego podnośnika na allegro i wymiana własnymi siłami - 190 zł), żarówki H7 wymieniane parami średnio co 9 miesięcy - "zwykła" "Narva" po 15 zł/szt. jest najlepsza.
Jedynym "nienormalnym" wydatkiem było zmienienie softu wspomagania kierownicy (niestety już po 4 letniej gwarancji) - koszt ASO 300 zł za robociznę - soft od Renault Polska gratis (były jakieś błędy skutkujące wyłączeniem wspomagania przy zerowej prędkości - manewry parkingowe)
Sumując - koszty nieplanowanych wydatków na naprawy przez 7 lat eksploatacji to 1400 zł, (bez uwzględnienia kosztów planowych przeglądów i serwisu).
Pozdrawiam użytkowników "bardzo awaryjnych" aut francuskich.
P.s. Szef firmy w której pracuję na naprawę defektów i usterek MB E-klasy w ciągu 1 roku wydał ponad 10 tys. zł, ale cóż - bez gwiazdy nie ma jazdy (a w porannym korku komfort jazdy jest taki sam a zaoszczędzone pieniądze można wydać na ciekawsze cele).
tom
29 września 2011
mialem w swoim czasie meganeII z motorem 1.4,pozniej zamienilem na model z silnikiem 1.6.oba pochodzily z polskich salonow renault,usterki faktycznie sie zdazaly ale byly zapisane w ksiazce gwarancyjnej i usunil je poprzedni wlasciciel,jednak podzczas mojego uzytkowania tylko lalem paliwo i zminialem podstawowe rzeczy,olej filtry i czasem laczniki stabilizatora,zawsze gdy umawialem sie na taka wymiane w warsztacie plac byl zawalony niemieckimi wynalazkami oczekujacymi na remont.zjezdzilem pol europy i nie mialem zadnych problemow z tym samochodem,teraz jezdze megane III,a jak sie pojawi kolejna generacja to bez wachania kupie kolejna renowke.pozdrawim
@di
29 września 2011
Mam meganke z 96r przejechałem 157 000 km. Wymieniam tylko olej i leje paliwo. Pali mi ok 6 l/ 100 na trasie. Rdzy nie widać. Wymieniam tylko to co zużywa się w eksploatacji
Mikah
29 września 2011
Cztery lata temu kupiłem Megankę 1.5dci (najsłabszy diesel), w momencie zakupu miała przejechane 97kkm, obecnie ma 218kkm, w trakcie użytkowania wymieniłem, 2x rozrząd (pierwszy zaraz po kupnie, drugi na 180kkm),klocki hamulcowe - przód (160kkm), tył (200kkm), oraz drążki kierownicze, jedynym mankamentem są padające żarówki H7, wymieniam średnio co 3mies. Oczywiście nie wymieniłem tu filtrów i płynów, które idą średnio co 4 miechy, ale jak samochód do samej pracy i z robi średnio 3,5kkm, to nie ma się co dziwić, spalanie w granicach 4L/100, bardzo ekonomiczny i mało awaryjny. Powoli przymierzam się do MIII z analogicznym silnikiem.
cool77
29 września 2011
Opinia redakcji jest mocno niemiecka.Megi II jest zdecydowanie mało usterkowym wozem przynajmniej wersja którą mam - 1.5dci 82KM przez 140tys wymiana turbo 600zł z anglika i wtryski 1000zł . łożyska 200 zł strona z wymianą amortyzatory 350 za 2 z wymianą. I to tyle przez 6 lat .Palenie miasto 5,7 ropki trasa 3,8 przy normalnej jeżdzie. Więc jęki o awaryjności są mocno przesadzone
FIN
29 września 2011
Panowie, nigdy więcej Renault, takie badziewie nie spotykane w innych markach.Bardzo awaryjny, megane 1997. Drugi pojazd w rodzinie megane coupe 2002.Co z tego że ładne, ale ciągle u mechanika. Jak w rocznikach 1996-97 po roku puszczały uszczelki głowicy nie zrobili akcji naprawczej.... Tego im nie zapomnę. Zawieszenie do du..., sprężyny do du... Cały układ hamulcowy do du.... łącznie z pęknięciem głównego przewodu hamulcowego, wyciek płynu hamulcowego, utrata hamulców. Nigdy więcej Renault. Polecam od 5 lat Hondę.
wojtek
29 września 2011
Renówkami jeżdżę od 8 lat. Najpierw miałem thalię 1.4 benzynę 75 KM, od roku mam megi III grandtour 1.6 benzyna 110 KM. Należę także do grona zadowolonych użytkowników tej marki. Nigdy mnie zawiodły w trasie, owszem były drobne awarie typu odklejona okładzina w bębnie hamulca, walnięte łożysko w napinaczu paska, no i te wciąż przepalające się H7 (średnio raz w roku). Aha i jeszcze chłodnica mi się rozszczelniła w thalii. Do napraw używałem zamienników, więc koszty napraw nawet w serwisie nie były powalające. W megi na razie nic się nie dzieje, a spalanie średnie 6,2 litra/100 km (benzyny) naprawdę cieszy. I ta wygoda podczas jazdy. Pozdrawiam użytkowników "awaryjnych" renówek.
Nick
10 listopada 2011
Megane Coupe '96 2.0 benzyna. 170k km. Zepsulo sie tylko: sprzegło przy 160k km (1000zl z robocizna), cewka zaplonowa (140 zl - komplet), 2 razy wymieniane koncowki drazkow i tyleje zawieszenia przedniego (1100 zl wszystko)
Tylko lac benzyne i jechac...

Renault Megane II - czy auta francuskie się psują? - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?

Zobacz także

Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS

Renault Megane RS Ultime. Na koniec Renault RS 2023-01-12

Renault zaprezentował limitowaną serię Megane RS. Pojazd ten kończy historię nie tylko Megane RS, ale Renault Sport w ogóle. Sportowe modele będą sprzedawane tylko pod marką Alpine. Megane RS Ultime, oparte na Megane RS Trophy, trafi na rynek wiosną...
Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Renault Megane E-Tech. Ceny

Renault Megane E-Tech. Ceny 2021-12-16

Renault ujawniło, ile w Polsce będzie kosztowało elektryczne Megane E-Tech. Renault Megane E-Tech to crossover, który będzie dostępny wyłącznie w wersji elektrycznej. Zamówienia na ten model będzie można składać od lutego 2022 roku, auto pojawi...
Renault Megane e-Tech Electric

Renault Megane e-Tech Electric 2021-09-06

Na salonie IAA Mobility w Monachium Renault zaprezentowało elektryczne Megane E-Tech Electric.To pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki o napędzie elektrycznym. Megane E-Tech Electric zbudowano na platformie CMF-EV, a więc tej samej, na której...
Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach 2021-07-20

Samochód nadal postrzegany jest jako najpopularniejszy i najbezpieczniejszy sposób na wakacyjne podróże. Niektóre modele potrafią jednak zepsuć sielankowy nastrój i przysporzyć niemiłych niespodzianek. O tym, które samochody mogą zrujnować wyjazd...
To koniec Renault Megane?

To koniec Renault Megane? 2020-04-28

Wiele wskazuje na to, że zaprezentowana w 2015 roku czwarta generacja Renault Megane będzie jego ostatnią. Sprzedaż francuskiego kompakta systematycznie spada, a w dobie kryzysu i ekspansji pojazdów elektrycznych firma nie może pozwolić sobie na...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS