Odświeżony model rozpoznamy głównie po przemodelowanym zderzaku, innej osłonie chłodnicy, nowych wzorach kół czy kolorów karoserii. Najważniejszą nowością są jednak reflektory główne Pure Vision LED oferowane nawet w podstawowej odmianie. Zdaniem producenta zapewniają one nawet do 30 proc. więcej światła.
Renault Megane
Zupełną nowością jest pakiet stylistyczny R.S. Line. Zastępuje on dotychczasowe odmiany GT Line. W kabinie odświeżono nieco stylistykę deski rozdzielczej. Nowość to m.in. cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala i pionowy ekran 9,3 cala na konsoli środkowej. Za jego pomocą obsługiwany jest system multimedialny Renault Easy Link (wzorowany na rozwiązaniach ze smartfonów).
Jeśli chodzi o silniki – dla zwolenników ”Benzyny” przewidziano 1,3 l TCE. Oprócz dotychczasowych wariantów: 115 KM, 140 KM i 160 KM pojawiła się też ”ekologiczna” odmiana 100-konna. Standard obejmuje sześciostopniową ręczną skrzynię biegów. W odmianie 140-konnej opcjonalnie wybrać można dwusprzęgłową przekładnię EDC o siedmiu przełożeniach. W najmocniejszej odmianie należy ona do wyposażenia standardowego. Pod koniec roku ofertę uzupełni nowy benzynowy silnik 1,0 l TCE.
Renault Megane
W cennikach znajdziemy też dwa diesle (1,5 dCi – 95 KM i 115 KM) oraz – całkowitą nowość – odmianę plug-in hybrid. Ta – o nazwie E-Tech – początkowo dostępna będzie wyłącznie z nadwoziem Estate (kombi). Auto ma pod maską benzynowy 1,3 TCe o mocy 160 KM wspomagany przez dwa silniki elektryczne. Główny – trakcyjny – oraz pomocniczy (alternator z funkcją rozrusznika).
Baterie mają pojemność 9,8 kWh. Pozwala to pokonać do 50 km w trybie elektrycznym. Auto może poruszać się korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego do prędkości 135 km/h.
Przy okazji odświeżono też topowy model R.S., którego moc wzrosła do 296 KM (+20 KM). W odmiana ze skrzynią dwusprzęgłową może się teraz pochwalić o 30 Nm wyższym momentem obrotowym (430 Nm). W wersji z ręczną skrzynią jego wartość wzrosła o 10 Nm (do równych 400 Nm).