Najważniejszym z produkcyjnych modeli Renault zaprezentowanych we Frankfurcie jest bez wątpienia nowe Renault Megane RS.
Renault Megane RS
Zadziorny charakter modelu podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze nadkola i ogromną, umieszczoną pośrodku tylnego zderzaka, pojedynczą końcówkę układu wydechowego. Całości wizerunku dopełniają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i trzypunktowe, zamontowane w przednim zderzaku, diodowe światła nawiązujące kształtem do wyścigowej flagi.
Renault Megane RS
Pod maską znajdziemy nowy, turbodoładowany sprężarką Twin Scroll, benzynowy silnik o pojemności 1,8 l. To ta sama jednostka, którą poznaliśmy przy okazji debiutu nowego auta spod znaku Alpine – A110. W Renault Megane RS została ona jednak nieco „podkręcona”. Silnik rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jego maksymalna wartość dostępna jest w zakresie od 2400 do 5000 obr./min.
Pierwszy raz wybierać można między ręczną i automatyczną (a w zasadzie zautomatyzowaną – dwusprzęgłową) skrzynią biegów – obie oferują po sześć przełożeń do jazdy w przód. „Automat” standardowo występuje z trybem ręcznym i łopatkami przy kierownicy.
Renault Megane RS
Producent oferuje też dwie konfiguracje zawieszenia: sport (drogowa) i Cup (torowa). W tej drugiej zamówić można dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Bez względu na wybraną opcję standard obejmuje – niedostępny u konkurencji – układ czterech kół skrętnych (stosowany niegdyś chociażby w Lagunie GT).
Topowa odmiana Megane RS otrzyma oznaczenie Trophy i generować ma 300 KM i równe 400 Nm. Poznamy ją m.in po 19-calowych obręczach kół i przednich tarczach o średnicy 355 mm sygnowanych przez Brembo.
Dla tych, którym nie wystarcza standardowe 280 KM francuski producent przewidział wersję Megane RS Trophy, która pojawi się na rynku przed końcem przyszłego roku. Auto otrzyma m.in. większe, 19-calowe obręcze kół skrywające większe tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm (Brembo). Jednostka napędowa generować ma równe 300 KM i 400 Nm.
Nowe Renault Megane RS trafi do salonów w początku przyszłego roku.