chceauto.pl
x

Renault Modus 1.5 dCi 80 KM

Renault Modus 1.5 dCi 80 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
80 KM
0-100 km/h
13.4 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
30 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
200 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Renault Modus 1.5 dCi 80 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Modus 1.5 dCi 80 KMRenault Modus 1.5 dCi 80 KMRenault Modus 1.5 dCi 80 KMRenault Modus 1.5 dCi 80 KM

Renault Modus 1.5 dCi 80 KM

Renault Modus to przedstawiciel coraz popularniejszego w Europie segmentu miejskich mikrovanów. Bezpośrednimi konkurentami Modusą są m.in. Opel Meriva, Fiat Idea czy Honda Jazz. Samochód zadebiutował w 2004 roku i dostępny jest w salonach aż do dzisiaj. Auto zbudowano na płycie podłogowej Renault Clio, jego bliźniaczą konstrukcją jest oferowany przez Nissana model Note. W 2008 roku ofertę Renault uzupełnił przedłużony model Grand Modus (dłuższy o 242 mm), który oferuje nieco więcej przestrzeni, głównie w drugim rzędzie siedzeń i na bagaż (rozstaw osi Grand Modusa to 2575 mm, Modus - 2482 mm).
Modusy najczęściej odwiedzają serwisy Renault z powodu awarii instalacji elektrycznej (szybko przepalają się żarówki świateł mijania - ich samodzielna wymiana wymaga zręczności chirurga naczyniowego), szwankujące przełączniki zespolone świateł. Uważać trzeba również na inne elektryczne dodatki - szwankujący centralny zamek czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb. 
Na polskich drogach całkiem dobrze radzi sobie zawieszenie. Do standardowych, acz raczej rzadkich napraw zaliczyć można wymianę łączników stabilizatorów, sworzni wahaczy i tulei metalowo-gumowych. 
 Silniki i skrzynie biegów są raczej bezawaryjne (w przypadku Diesli dCi uważać trzeba na jakość tankowanego paliwa), podobnie jak w przypadku Clio czasami zdarzają się jednak awarie cewek zapłonowych (w silnikach benzynowych). Dużą zaletą auta jest bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych euroNCAP samochód otrzymał maksymalną ilość pięciu gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Taka jest nowa Alpine. Wraca francuska legenda2012-05-26Używane: silnik 1,5 l dCi2016-07-09Która francuska marka jest najlepsza?2011-06-09

Renault Modus CRASHTEST

Renault Modus - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-10Niektóre samochody Renault Clio III i Modus mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Z uwagi na możliwość stopienia się wyłącznika świateł stop mogą one przestać funkcjonować a ponadto może dojść do wzrostu temperatury w otoczeniu zespołu pedałów i zadymienia wnętrza pojazdu.

Wada dotyczy samochodów Renault Clio III wyprodukowanych od 13 grudnia 2005 r. do 23 stycznia 2006 r. w zakładach Flins (Francja) oraz od 23 stycznia 2006 r. do 8 lutego 2006 r. w zakładach Bursa (Turcja) i pojazdów Renault Modus wyprodukowanych od 14 grudnia 2005 r. do 16 lutego 2006 r. w Valladolid (Hiszpania).

W Polsce akcją objętych zostało 218 pojazdów.
2007-11-23Renault poinformowałp, że stwierdzono nieprawidłowości dotyczące zespawania elementów zagłówka przedniego fotela ze stelażem oparcia foteli.

W sytuacji regulowania położenia zagłówka albo w chwili ewentualnego wypadku może dojść do oderwania się elementów zagłówka od stelaża.

Wada dotyczy 7 samochodów Renault Modus, wyprodukowanych w dniach 27 i 28 października 2004 r.
2010-04-30Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody modelu Modus Grand mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach Renault Modus Grand wyprodukowanych od początku produkcji modelu do 24 sierpnia 2009 r., istnieje ryzyko zablokowania tylnej kanapy. Wystąpienie usterki może być szczególnie groźne w przypadku zderzenia, gdyż pasażerowie znajdujący się na tylnej kanapie mogę nie być odpowiednio chronieni.

Na rynku polskim sprzedano łącznie 348 egzemplarzy modelu Modus Grand (numery VIN w załączniku).

Przedsiębiorca informuje właścicieli ww. samochodu o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, gdzie na koszt przedsiębiorcy zostanie zamontowana dodatkowa blokada metalowa do stelaża siedziska tylnej kanapy wraz z opaską zaciskową na dźwigni sterującej przesuwaniem kanapy oraz zostanie przeprowadzona próba funkcjonalna.

plik pdf

Renault Modus 1.5 dCi 80 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS