Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.9 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Renault Twingo I 1.2 58 KM
Renault Twingo
Twingo to niewielkich rozmiarów pojazd segmentu A. Auto doczekało się do tej pory dwóch wcieleń - w historii motoryzacji - za sprawą futurystycznego nadwozia i nowatorskich rozwiązań (jak np. przesuwana tylna kanapa pozwalająca zwiększyć pojemność bagażnika) zapisze się głównie pierwsze. Pierwsza seria oferowana była wyłącznie z niewielkimi silnikami benzynowymi. Wraz z debiutem II generacji w 2007 roku w ofercie pojawił się silnik diesla. Dziś, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wciąż kupić można zadbany egzemplarz modelu mk I. Auta te mają wszelkie predyspozycje, by w niedługim czasie stać się ciekawymi klasykami.
Renault Twingo I
Renault Twingo zaprezentowano w 1993 roku. Jednobryłowe nadwozie o bardzo odważnej, jak na owe czasy, „optymistycznej” stylistyce zjednało francuskiemu maluchowi wielu zwolenników. Mimo niewielkich rozmiarów kubaturę trzydrzwiowej karoserii wykorzystano wzorowo. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu na krótkich dystansach bez problemu uda nam się przewieźć dwie dorosłe osoby. We wnętrzu zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, jak np. centralnie umieszczony, elektroniczny prędkościomierz.
Twingo to bez wątpienia propozycja dla ludzi, którzy lubią wyróżniać się na drodze i podchodzą do życia w optymistyczny sposób. Eksploatacja, chociaż nie bezproblemowa okazuje się przeważnie bardzo tania, całkiem niezły dostęp do części i prostota konstrukcji pozytywnie wpływają na koszty. Do typowych usterek zaliczyć można wycieki oleju oraz płynu chłodniczego, a także problemy z nietrwałymi łożyskami kół. Wzmożonej opieki wymagają również hamulce, które lubią się czasami zapiekać. W zawieszeniu najczęściej poddają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe i końcówki drążków kierowniczych. Niezbyt trwałe są również amortyzatory. Czasami problemy sprawiać może też osprzęt silnika (rozrusznik, alternator). Po kilku latach eksploatacji daje też o sobie znać słaba jakość elementów wykończeniowych (np. klamki czy uchwyty służące do składania foteli potrafią czasem zostać w ręce). Usterki trapią również elektrykę - przestają działać dmuchawy, centralne zamki czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb. Bezwypadkowe egzemplarze nie mają przeważnie problemów z korozją, chociaż warto szczegółowo przyjrzeć się progom i tylnej klapie - w tych miejscach pojawiają się czasami ogniska rdzy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10
W opisywanym modelu (w 1994 roku w Twingo montowany był tylko silnik C3G) jest łańcuszek rozrządu, nie pasek. Zużycie paliwa jest mocno podkolorowane, mój Żabolot pali średnio 6,7 litra / 100 km. Stan blacharki w większości samochodów z tego rocznika na czas obecny pozostawia wiele do życzenia (szczególnie progi, maska i klapa bagażnika). Samochód mogę polecić z czystym sumieniem, silnik C3G za minimum dbałości odpłaci się długą i bezproblemową eksploatacją, zapewniając dynamikę i osiągi zupełnie wystarczającą do codziennej jazdy (śmiem twierdzić, że nawet więcej)