Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Renault Twingo II RS 133 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Renault Twingo II RS 133 KM
Renault Twingo
Twingo to niewielkich rozmiarów pojazd segmentu A. Auto doczekało się do tej pory dwóch wcieleń - w historii motoryzacji - za sprawą futurystycznego nadwozia i nowatorskich rozwiązań (jak np. przesuwana tylna kanapa pozwalająca zwiększyć pojemność bagażnika) zapisze się głównie pierwsze. Pierwsza seria oferowana była wyłącznie z niewielkimi silnikami benzynowymi. Wraz z debiutem II generacji w 2007 roku w ofercie pojawił się silnik diesla. Dziś, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wciąż kupić można zadbany egzemplarz modelu mk I. Auta te mają wszelkie predyspozycje, by w niedługim czasie stać się ciekawymi klasykami.
Renault Twingo II
Druga generacja Twingo zadebiutowała w roku 2007. Samochód zdecydowanie różni się od swojego poprzednika, poza charakterystycznym kształtem klamek i przetłoczeniach na drzwiach trudno rozpoznać w nim geny pierwszej generacji. Z racji wysokiej ceny pojazdu nowego, auto nie jest zbyt popularne na polskich drogach. Póki co, jest jeszcze za wcześnie, by można było mówić o typowych dolegliwościach. Do serwisów zgłaszają się czasami właściciele nowych Twingo z silnikami dCi, w których awarii uległy wtryskiwacze, z reguły jest to jednak wina kiepskiej jakości paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
W niektórych samochodach marki Renault TWINGO III wyprodukowanych od początku produkcji do 15.12.2014 r. możliwe jest nieoczekiwane włączenia się systemu ESP, co może skutkować nagłym wzrostem prędkości pojazdu i brakiem reakcji na zwolnienie pedału przyspieszenia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 321 samochodów.