Renault Twingo III TCe 90 KM
Renault Twingo
Twingo to niewielkich rozmiarów pojazd segmentu A. Auto doczekało się do tej pory dwóch wcieleń - w historii motoryzacji - za sprawą futurystycznego nadwozia i nowatorskich rozwiązań (jak np. przesuwana tylna kanapa pozwalająca zwiększyć pojemność bagażnika) zapisze się głównie pierwsze. Pierwsza seria oferowana była wyłącznie z niewielkimi silnikami benzynowymi. Wraz z debiutem II generacji w 2007 roku w ofercie pojawił się silnik diesla. Dziś, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wciąż kupić można zadbany egzemplarz modelu mk I. Auta te mają wszelkie predyspozycje, by w niedługim czasie stać się ciekawymi klasykami.
Renault Twingo III
Samochód opracowano wspólnie z koncernem Daimler, z którym Francuzi – od 2010 roku - związani są strategicznym sojuszem. Technicznym bliźniakiem nowego Twingo jest druga generacja Smarta ForTwo.
W stosunku do poprzedniego wcielenia Twingo samochód zmienił się nie do poznania. Po raz pierwszy w historii modelu Francuzi zdecydowali się na zastosowanie pięciodrzwiowego nadwozia. By ukryć optycznie obecność tylnych drzwi ich klamki wkomponowano w słupek C. Projektując kształty karoserii styliści wzorowali się nie tylko na pierwszej generacja Twingo ale również na popularnym w latach osiemdziesiątych Renault 5. Nawiązania do kultowego modelu znaleźć można m.in. w kwadratowych kształtach przednich reflektorów.
Auto powstało w oparciu o nową płytę podłogową przystosowaną do montażu jednostki napędowej z tyłu nadwozia. Oznacza to, że nowe Twingo napędzane jest na koła tylnej osi, co zapewnić ma autu lepszą zwrotność.
Na początku 2019 roku Twingo zostało poddane modernizacji. Największą zmianą stylistyczną jest rezygnacja z charakterystycznych, okrągłych świateł do jazdy dziennej zlokalizowanych obok reflektorów głównych. Zastąpiły je paski LED-owe umieszczone dookoła reflektorów. Inny jest również przedni zderzak i osłona chłodnicy.
Z tyłu również pojawił się nowy zderzak, a także światła zespolone o nowym kształcie. Reszta zmian jest typowa dla liftingów - pojawiły się dwa nowe kolory, felgi o nowym kształcie, czy zmienione listwy na drzwiach.
Zmiany we wnętrzu ograniczono do detali, jak nowy lewarek skrzyni biegów, czy zamykany schowek przed pasażerem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-30