Szykuje się prawdziwa rewolucja w konstrukcji jednostek napędowych. Nissan potwierdził właśnie, że na salonie w Paryżu zadebiutować ma pierwszy, produkcyjny silnik wyposażony w technologię zmiennego stopnia sprężania!
Opracowanie silnika zdolnego – w czasie pracy – zmieniać (stałą do tej pory) wartość stopnia sprężania uznawano za „święty Graal” konstruktorów jednostek napędowych. Wszystko wskazuje na to, że inżynierowie Nissana opracowali unikatowy wał o zmiennej wysokości wykorbień.
Wg Kinichi Tanumy – odpowiedzialnego za rozwój silników Infiniti – nowy motor VC-T (variable compression turbo) – w zależności od warunków pracy - może zmieniać stopień sprężania w zakresie od 8:1 do 14:1. Pierwsza wartość jest typowa dla współczesnych silników benzynowych. Druga - zdecydowanie bliższa jednostkom wysokoprężnym.
Pierwszym silnikiem z technologią VC-T będzie doładowana dwuliterówka mająca zastąpić w ofercie Nissana benzynowe V6 o pojemności 3,5 l. Przy zbliżonych osiągach nowy motor zapewniać ma aż o 27 proc. mniejsze zużycie paliwa. Pierwszą marką, która otrzyma nowy silnik 2,0 l VC-T będzie Infiniti. Z czasem jednostki ze zmiennym stopniem sprężania trafią też do innych pojazdów Renault-Nissan.
Szczegóły techniczne dotyczące budowy jednostek VC-T poznamy wraz z rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Paryżu.