Już za kila miesięcy w salonach Volkswagena zadebiutuje nowy model z rodziny Polo.
Auto o nazwie Polo BlueGT łączyć ma w sobie zalety samochodu sportowego z niską emisją CO2, co w praktyce przekłada się na niewielki apetyt samochodu na paliwo.
1,4 l TSI z systemem wyłączania cylindrów
Czy za sprawą nowego Volkswagena modny ostatnio Downsizing wkracza w kolejny etap?
Polo BlueGT napędzane jest znanym silnikiem 1,4 l TSI. Zgonie z panującą modą silnik wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i system start&stop. Inżynierowie Volkswagena postanowili jednak pójść o krok dalej i wyposażyć jednostkę w układ, który do tej pory stosowany był właściwie tylko w wielkich i paliwożernych silnikach V8 Hemi.
Zmodyfikowany 1,4 l TSI otrzymał system zarządzania cylindrami, który w czasie jazdy z niewielką, stałą prędkością obrotową odcina wtrysk paliwa do drugiego i trzeciego cylindra. W rezultacie – jak wynika z danych technicznych – Polo BlueGT zużywać ma średnio 4,6 l paliwa na 100 km. Jeśli auto, na życzenie klienta, wyposażone zostanie w siedmiostopniową przekładnię DSG wynik ten zmniejsza się do 4,5 l/100 km.
Wnętrze Polo BlueGT
To prawda, że podobnymi osiągami pochwalić się dziś może większość doładowanych silników wysokoprężnych. Trzeba jednak zaznaczyć, że silnik Polo BlueGT rozwijać ma moc 140 KM i dysponować momentem obrotowym 250 Nm. W przypadku niewielkiego hatchbacka przekłada się to na rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwać ma jedynie 7,9 sekundy, prędkość maksymalna to 210 km/h.
By zminimalizować zużycie paliwa inżynierowie Volkswagena zajęli się również nadwoziem. Polo BlueGT otrzyma m.in. specjalny pakiet ospoilerowania w skład którego wchodzą m.in. przeprojektowane zderzaki i nakładki progowe oraz obniżone zawieszenie, które poprawiać ma przepływ powietrza pod autem.
Nie wiadomo, czy samochód oferowany będzie także w wersji pięciodrzwiowej
Samochód wyróżniać się będzie również 17-calowymi felgami ze stopów lekkich i nieco innym wnętrzem. W środku pojawią się m.in. sportowe, kubełkowe fotele oraz ciekłokrystaliczny wyświetlacz informujący kierowcę o trybie pracy jednostki napędowej.
Polo w wersji BlueGT pojawić ma się w salonach przed końcem roku. Wtedy poznamy również jego polskie ceny i wyposażenie. W Niemczech za auto zapłacić trzeba będzie od 19 650 euro (ok. 83 tys. zł).