Rozbudowana w ubiegłym roku fabryka Hyundaia w Turcji rozpoczęła w piątek produkcję modelu i20 nowej generacji. Zaprezentowany oficjalnie podczas właśnie zakończonych targów motoryzacyjnych w Paryżu Hyundai i20 ma umocnić obecność marki na europejskim rynku samochodów segmentu B.
Hyundai i20
Nowy Hyundai i20 został zaprojektowany w centrum stylistycznym koreańskiej marki w niemieckim Russelsheim. Wszystko po to, by jak najlepiej trafić w gusta klientów ze Starego Kontynentu. Zbudowany na nowej płycie podłogowej i20 ma rozstaw osi wynoszący 257 cm, czyli o 4,5 cm większy od swojego poprzednika, co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika to 326 litrów.
Hyundai i20
Nowy Hyundai i20 będzie dostępny w kilku wersjach silnikowych - z jednostką benzynową o pojemności 1.2 lub 1.4 l oraz wysokoprężną 1.1 lub 1.4 l. W samochodzie pojawią się elementy wyposażenia dostępne do tej pory w modelach z wyższego segmentu, np. podgrzewana kierownica, panoramiczny dach czy system automatycznego odparowania szyb.
Hyundai i20
Sprzedaż nowego Hyundaia i20 w Europie rozpocznie się jeszcze w tym roku. Do polskich salonów samochód trafi pod koniec lutego przyszłego roku.
Fabryka Hyundaia w Turcji produkuje dwa modele dedykowane na rynek europejski - i10 oraz i20. Od momentu wybudowania fabryki w 1997 roku, z taśmy produkcyjnej zjechało ponad milion samochodów, a po niedawnej rozbudowie i modernizacji zdolność produkcyjna fabryki wynosi 200 tysięcy samochodów rocznie.