Zgodnie z zapowiedziami, Volvo uruchomiło limitowaną seryjną produkcję modeli S60 Polestar i V60 Polestar.
Volvo Polestar
Pierwszy egzemplarz opuścił już bramę fabryki w Torslanda. Zakład ten ma podwójny powód do świętowania, bowiem w tym roku obchodzi 50. rocznicę rozpoczęcia działalności. Pierwszym modelem produkowanym w Torslanda było Volvo Amazon, które z taśmy produkcyjnej zaczęło zjeżdżać w 1964 roku.
Obecnie w zakładzie powstają m.in. XC70, V70 i S80. Teraz dołączają do nich S60 i V60 w wersji Polestar. Produkcja obu modeli zostanie ograniczona do 750 egzemplarzy, samochody trafią na rynki europejskie, a także do Kanady, USA i Japonii.
Volvo Polestar
Volvo S60 i V60 Polestar napędzane są tym samym silnikiem co S60 T6, ale poddano go pewnym przeróbkom. Pojawił się nowy intercooler, większa turbosprężarka, nowe oprogramowanie sterujące oraz nowy układ wydechowy o średnicy 2,5 cala.
Dzięki tym modyfikacjom moc sześciocylindrowego, rzędowego, benzynowego silnika o pojemności 3 litrów wynosi 350 KM przy 5700 obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy przekracza 500 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie obrotów (od 2800 do 4750 obr/min). Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Volvo Polestar
Napęd przekazywany jest na wszystkie koła (system Haldex) za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Samochód wyposażono w system startowy Launch Control oraz regulowane amortyzatory Ohlinsa, o 80 proc. sztywniejsze sprężyny i grubsze stabilizatory. Na 19-calowych alufelgach o specjalnym wzorze zamontowano opony 235/40. Za hamowanie odpowiadają podwójnie wentylowane tarcze o średnicy 336 mm z przodu i 302 mm - z tyłu oraz wyczynowe klocki Jurid (z przodu) i Brembo (z tyłu).