26 kwietnia 2017 roku to bardzo ważna data dla Volvo. Właśnie w tym dniu w zakładzie w Torslanda w Szwecji uruchomiona została produkcja Volvo XC60 nowej generacji.
Volvo XC60
Pierwszy wyprodukowany samochód to wersja T5 Inion z napędem wszystkich kół w kolorze białym.
Przed nową generacją Volvo XC60 postawiono niezwykle trudne zadanie powtórzenia sukcesu poprzednika, który w ciągu 9 lat produkcji stał się najlepiej sprzedającym się modelem szwedzkiej marki. Od 2008 roku wyprodukowano niemal milion tych aut. Był to najlepiej sprzedający się SUV średniej wielkości w Europie oraz najchętniej kupowany model segmentu premium w Polsce.
Volvo XC60
XC60 II bazuje na tej samej płycie podłogowej (SPA), na której zbudowano wszystkie nowe auta serii 90. Długość nadwozia nowego Volvo XC60 wynosi 468,8 cm. To wartość o 4,4 cm większa niż w I generacji. Rozstaw osi urósł aż o 10 cm.
W nowym Volvo XC60 dostępne są wszelkie technologie bezpieczeństwa szwedzkiej marki, a większość z nich jest wyposażeniem standardowym. System City Safety reaguje przy różnicy prędkości pojazdów wynoszącej 60 km/h, a nie - jak dotąd - 50 km/h i podejmuje automatyczne hamowanie, jeśli wykryje ryzyko kolizji z pojazdem jadącym w tym samym kierunku, zareaguje także na ryzyko zderzenia czołowego przy skręcie w lewo na skrzyżowaniach.
Volvo XC60
Nowością jest, że system podejmie działanie w przypadku ryzyka zderzenia czołowego podczas jazdy po prostej - przejmie sterowanie samochodem i podejmie próbę ominięcia przeszkody.
Tak jak w przypadku większych modeli, City Safety wykrywa także pieszych, rowerzystów i duże zwierzęta, w dzień jak i w nocy. System BLIS, który dotąd ostrzegał o obecności innego pojazdu w martwym polu, teraz będzie mógł skorygować tor jazdy samochodu.
W XC60 będzie dostępny opcjonalnie system Pilot Assist, czyli tryb jazdy półautonomicznej. Podczas jazdy z prędkościami do 130 km/h samochód będzie sam przyśpieszał, hamował, a nawet skręcał, warunkiem jest dobre oznakowanie drogi.
Polskie ceny Volvo XC60 startują z poziomu 184 500 zł.