chceauto.pl
x

Seat Altea 1.6 102 KM

Seat Altea 1.6 102 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2005
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1595 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
102 KM
0-100 km/h
12.8 s.
V max
181 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyWzór bezawaryjności!mało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
14 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
10.9%
Średni przebieg
87 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
409 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.1 s.
Prędkość maksymalna
165 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Seat Altea 1.6 102 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KMSeat Altea 1.6 102 KM

Seat Altea 1.6 102 KM

Seat Altea to kompaktowy van zbudowany na płycie podłogowej grupy Volkswagena o nazwie PQ35 wykorzystanej m. in. w Golfie V i VI, Octavii II i Leonie II. Samochód debiutował w 2004 roku, a w 2008 roku poddano go niewielkiemu liftingowi. W produkcji znajduje się do dziś.

Altea posiada również wersję przedłużoną (przy niezmienionym rozstawie osi, o ponad 18 cm) o nazwie XL oraz lekko uterenowioną (z podwyższonym zawieszeniem i dostępnym napędem obu osi) nazwaną Freetrack.

Seat Altea, mimo wysokiego nadwozia, to samochód rodzinny, ale przeznaczony dla kierowców szukających przyjemności z jazdy. Kluczem do tego są dobre właściwości jezdne, co osiągnięto kosztem komfortu. Sztywno zestrojone zawieszenie nie każdemu musi przypaść do gustu.

Liczba jednostek napędowych, które montowano w Altei jest potężna i przekracza... piętnaście! Oczywiście oferta silnikowa zmieniała się z biegiem lat.

Starsze egzemplarze napędzane były dieslami z pompowtryskiwaczami o pojemności 1.9 i 2.0 (tego drugiego lepiej unikać, o czym piszemy dalej) oraz benzynowymi silnikami 1.6 i 2.0 FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co oznacza problemy z montażem instalacji gazowej). W 2007 roku ofertę poszerzono o silniki benzynowe TSI (z doładowaniem) o pojemnościach 1.4, 1.8 i 2.0, a w 2010 roku pojawił się silnik 1.2 TSI.

W 2009 roku, przy okazji niewielkiego liftingu, zmodernizowano silniki Diesla. Jak to w grupie Volkswagena, wciąż noszą one oznaczenie TDI, ale od tego momentu zrezygnowano z pompowtryskiwaczy na rzecz technologii common-rail (wyższa kultura pracy, mniejszy hałas, lepszy przebieg momentu obrotowego). Utrzymano w ofercie silnik 2.0, wycofano kultowy 1.9 TDI, zastępując go jednostką 1.6.

Do typowych usterek starszych egzemplarzy Seata Altei trzeba zaliczyć awarie układu wspomagania kierownicy (również sama przekładnia kierownicza nie należy do najbardziej wytrzymałych), sprężarki klimatyzacji, a także tempomatu. Ponadto zdarzają się awarie alternatora, rozrusznika i sondy lambda, a także czujnika położenia wału i przepływomierza. W silnikach benzynowych zużywają się cewki zapłonowe, a w wysokoprężnych standardowo - koła dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze.

Zdarzają się również zacięcia stacyjki, co uniemożliwia uruchomienie auta, na polskich drogach dość częstego serwisu wymaga zawieszenie (przednie wahacze oraz łączniki stabilizatorów) i łożyska kół.

Uwaga na sprzęgło - ten element eksploatacyjny w samochodach z silnikami Diesla miał wadą fabryczną i był wymieniany na gwarancji.

Z częściami zamiennymi nie ma problemu. Jeśli ceny w ASO są za wysokie, można skorzystać z szerokiej gamy zamienników dostępnych w różnych cenach i oczywiście różnej jakości.

Powyższe akapity nie powinny zniechęcić do zakupu Altei. Wymieniliśmy tutaj wszystkie możliwe usterki, z czego część to nawet nie awarie, ale postępujące zużycie elementów eksploatacyjnych, co prędzej czy później musi nastąpić w każdym samochodzie. W zasadzie unikać należy jedynie silników 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami, zdarzają się mikropęknięcia głowicy, co objawia się znikaniem płynu chłodniczego.

Seat Altera występuje na rynku już wiele lat i chociaż nigdy nie znajdował się w czołówce statystyk sprzedaży, to jednak oferta na rynku wtórnym jest bogata. Wyposażenie większości samochodów obejmuje to co najbardziej istotne, a więc przynajmniej manualną klimatyzację, elektryczne sterowane szyby i lusterka oraz centralny zamek.

W 2013 roku możemy się spodziewać zakończenia produkcji Altei. Dziewięć lat produkcji tego modelu to w dzisiejszych czasach wynik znacznie powyżej przeciętnej... Nic dziwnego, że w ostatnim okresie sprzedaż tego modelu jest śladowa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-11-02

Wersje

NADWOZIA

Seat Altea. To już koniec!2015-08-25Seat Altea. Matuzalem...2012-12-27To są najlepsze minivany2011-06-28Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI2015-02-28

Seat Altea CRASHTEST

Seat Altea - AKCJE NAWROTOWE

2006-03-09W pojazdach Seat Altea/Toledo i Leon wyprodukowanych w Hiszpanii może dochodzić do usterki stwarzającej zagrożenie w ruchu drogowym.

W samochodach osobowych marki Seat Altea/Toledo, Leon z silnikami 2.0 TDI i 6-stopniową skrzynią biegów; kod CN: 8703 3219, na skutek gwałtownego załączania sprzęgła może dojść do awarii koła zamachowego, a w efekcie - do unieruchomienia pojazdu.

Seat Altea 1.6 102 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Lancia Musa

Lancia Musa

1.4 16V 95 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

1.6 100 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Modus

Renault Modus

1.4 98 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Meriva

Opel Meriva

1.6 16V 100 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Seat Altea 1.6 102 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS