Nowe BMW serii 8 Coupé montowane jest w zakładach BMW w Dingolfing, natomiast silnik tego modelu produkowany jest w głównym zakładzie firmy w Monachium.
Silnik BMW V8
Jednocześnie z rozpoczęciem produkcji BMW 8 ukończono produkcję pierwszych silników V8 do BMW M850i xDrive Coupé. Silnik modelu BMW M Performance o pojemności 4,4 l i mocy 530 KM produkowany jest w zakładach produkcji silników w najstarszej fabryce BMW.
Silnik BMW V8
Te wyczynowe silniki powstają przy dużym udziale precyzyjnej pracy rzemieślniczej wykonywanej przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy prowadzą każdy silnik przez indywidualny proces produkcji. Blok silnika, skrzynia korbowa i głowice cylindrów nowego silnika V8 są dostarczane do Monachium z odlewni metali lekkich BMW w Landshut, montowane na nośnikach systemowych ze zintegrowanym modułem danych, a następnie obrabiane mechanicznie.
Silnik BMW V8
Umożliwia to zapisywanie podczas procesu produkcyjnego wszystkich danych istotnych dla jakości, takich jak momenty dokręcania śrub czy luz zaworów. Wymiana danych gwarantuje, że na wszystkich stanowiskach montażowych stosowane są narzędzia i momenty dokręcania odpowiednie dla danego silnika.
Ponadto główne elementy, takie jak panewki, korbowody czy głowice cylindrów, otrzymują indywidualny kod. Dzięki temu drogę każdego elementu można precyzyjnie prześledzić od momentu przyjęcia towaru aż po montaż.
Poprzez montaż nowego silnika V8 w głównej siedzibie w Monachium BMW podkreśla znaczenie budowy silników w tych najstarszych zakładach produkcyjnych. Doświadczenie specjalistów z fabryki BMW w Monachium w zakresie mocnych i złożonych jednostek napędowych wykorzystywane jest również w produkcji silników sześcio- i ośmiocylindrowych do aktualnych modeli BMW M oraz silników dwunastocylindrowych do BMW M760Li xDrive i modeli Rolls-Royce’a.