Skoda Enyaq iV60 179 KM
ENYAQ iV to duży elektryczny SUV stworzony w oparciu o modułową platformę dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Wprowadzenie modelu na rynek to kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonej mobilności przez Skodę. Samochód produkowany jest fabryce w Mladá Boleslav, która została przebudowana specjalnie z myślą o produkcji nowoczesnych pojazdów elektrycznych.
W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg samochodu wynosi do 536 kilometrów w cyklu WLTP. Auto oferuje aż trzy sposoby ładowania. Jeden z nich to konwencjonalne domowe gniazdo elektryczne 230 V. Drugi to ładowarka ścienna o mocy do 11 kW, która naładuje akumulator w ciągu sześciu lub ośmiu godzin, w zależności od jego pojemności. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 125 kW, dzięki którym akumulator zostanie naładowany do 80 proc. w 38 minut.
Do wyboru są dwie wersje różniące się parametrami układu napędowego: ENYAQ iV 60 oraz ENYAQ iV 80. Pierwszy napędzany jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 179 KM i wykorzystuje baterię akumulatorów o pojemności brutto 62 kWh. Ta zapewniać ma zasięg maksymalny do 412 km. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 160 km/h. Wzmocniona odmiana - iV80 - ma 204 KM i baterie mieszczące 82 kWh. W jej przypadku sprint do 100 km/h trwa 8,5 s a maksymalny zasięg wynosi do 536 km. Obie wersje legitymują się maksymalnym momentem obrotowym 310 Nm i napędem na tylną oś.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-08