Skoda Karoq 1.5 TSI 150 KM
Skoda Karoq po raz pierwszy została zaprezentowana w maju 2017 roku, a do salonów trafiła jesienią tego samego roku.
Samochód jest klasycznym, kompaktowym SUV-em. Ma 438 cm długości, 184 cm szerokości i 160,5 cm wysokości. Duży, wynoszący 264 cm, rozstaw osi wskazuje na sporą przestrzeń we wnętrzu.
Bagażnik ma pojemność 521 litrów, gdy oparcie kanapy jest w podstawowym położeniu. Po jego złożeniu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1630 litrów. W połączeniu z opcjonalną tylną kanapą VarioFlex pojemność bagażnika jest zmienna i wynosi od 479 do 588 litrów. VarioFlex oznacza trzy oddzielne miejsca siedzące kanapy, które osobno można przestawiać jak i całkowicie wymontować z samochodu – wtedy Skoda Karoq ze swoją maksymalną pojemnością bagażową 1810 litrów staje się małym samochodem użytkowym.
Karoq to pierwszy model Skody, który opcjonalnie może być wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników. Zastępujący tradycyjne zegary ekran ma cztery tryby pracy: "Klasyczny", "Cyfrowy", "Informacyjny" i "Zredukowany".
Skoda Karoq to samochód bardzo bogato wyposażony. Na liście wyposażenia standardowego wersji Ambition znajduje się między innymi: dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czujnik deszczu i zmierzchu, system infotainment z modułem Bluetooth, tempomat oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich, o średnicy 17 cali. Skoda Karoq O bezpieczeństwo pasażerów dba natomiast system FRONT ASSIST - monitorujący odstęp od poprzedzającego uczestnika ruchu, wyposażony w funkcję awaryjnego hamowania.
Silnik
To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.
Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).
Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.
Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-08-10