Skoda Kodiaq II 2.0 TDI 150 KM
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq została oficjalnie zaprezentowana we wrześniu 2016 roku na salonie w Paryżu. To pierwszy taki samochód w gamie czeskiego producenta.
Kodiaq plasuje się w górnym krańcu segmentu kompaktów (ocierając się o klasę D).
Druga generacja zadebiutowała na początku 2024 roku.
Skoda Kodiaq II
Skoda Kodiaq II została zbudowana na bazie najnowszej wersji płyty podłogowej MQB Evo. Samochód jest o 6 cm dłuższy od poprzednika, mierzy 4,76 m, szerokość wynosi 1,86 m, a wysokość - 1,66 m. Zmianie nie uległ jedynie rozstaw osi, który wciąż wynosi 2,79 m.
Większa długość przy niezmienionym rozstawie osi oznacza większy bagażnik, ale też więcej miejsca dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń w wersji siedmiomiejscowej.
Pojemność bagażnika w wersji pięciomiejscowej wynosi 910 litrów, czyli o 75 litrów więcej niż w I generacji. Po złożeniu foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 2105 litrów (+40).
Z kolei w wersji siedmioosobowej, przy rozłożonych fotelach zmieścimy 340 litrów (o 70 więcej niż w Kodiaq I generacji), a po złożeniu pięciu foteli Kodiaqiem przewieziemy 2035 litrów (+30 litrów).
Co ważne, pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają aż 9,2 cm więcej przestrzeni nad głową niż do tej pory.
Kabina Kodiaq II jest dość prosta. Znajdziemy w niej wolnostojący 12,9-calowy ekran systemu infotainemnt, a także 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów. Ponieważ Kodiaq II będzie dostępny wyłącznie z przekładniami DSG, wybierak kierunku jazdy przeniesiono na kolumnę kierownicy.
Poniżej ekranu systemu infotainment znajdują się trzy obrotowe przyciski z 32-milimetrowymi cyfrowymi wyświetlaczami. Umożliwiają one szybki dostęp do wielu funkcji – ich zakres zależy od poziomu wyposażenia auta.
Dwa zewnętrzne pokrętła dla kierowcy i pasażera z przodu sterują temperaturą wnętrza, ogrzewaniem i wentylacją foteli. Środkowa gałka kontroluje maksymalnie cztery różne funkcje, takie jak: głośność systemu infotainment, prędkość wentylatora, kierunek nawiewu, inteligentna klimatyzacja, tryby jazdy i wielkość mapy. Środkowe pokrętło jest konfigurowane za pomocą menu systemu infotainment, a funkcje przełącza się poprzez przytrzymanie wciśniętego przycisku.
Skoda Kodiaq II dostępna będzie z dwoma silnikami benzynowymi (150, 204 KM) oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi (150, 194 KM). Nowością będzie napęd hybrydowy typu plug-in, pierwszy raz dostępny w Kodiaq. Jego moc systemowa wynosi 204 KM, a akumulator o pojemności 25,7 kWh zapewni elektryczny zasięg do 100 km.
Energię będzie można uzupełnić prądem przemiennym o mocy 11 kW, np. z wallboxa, a także prądem stałym DC z mocą do 50 kW.
Podstawowy wariant benzynowy 1.5 TSI (150 KM) oznacza również debiut technologii miękkiej hybrydy w Kodiaq. Samochody z silnikami TDI o mocy 193 KM i TSI o mocy 204 KM standardowo będą wyposażone w napęd na wszystkie koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-09