SsangYong Musso II 2.2 d 181 KM
SsangYong Musso
Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. Ten pięciodrzwiowy duży SUV został zaprezentowany w 1993 roku na rynku koreańskim.
W 1997 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wówczas samochód był oferowany jako Deaewoo Musso, pod tą nazwą w latach 1998 - 2001 był nawet montownay (w systemie SKD, a więc z gotowych elementów) w zakładach Daewoo w Lublinie.
Po bankructwie Daewoo w 1999 roku Musso znów było sprzedawane jako SsangYong. I w tej formie przetrwało do 2005 roku. Dodatkowo, od 2005 roku model był oferowany jako czterodrzwiowy pickup, auto nosiło nazwę Musso Sport.
W 2005 nazwa Musso zniknęła z gamy Ssangyonga, auto zostapił nowy model o nazwie Kyron.
Niespodziewanie koreańska firma powróciła do nazwy Musso w 2018 roku. Nazwę tę otrzymał zaprezentowany wówczas pickup, który na rynku zastąpił sprzedawanego wcześniej Rextona. Z kolei Rexton był bezpośrednim następcą... Musso Sport.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-06