SsanYong poddał modernizacji model Tivoli i właśnie rozpoczyna jego sprzedaż w Polsce.
SsangYong Tivoli po liftingu
Zmodernizowane Tivoli ma 4225 mm długości, 1810 mm szerokości oraz 1613 mm wysokości. W porównaniu do poprzedniej wersji samochód urósł i jest teraz dłuższy o 23 mm, szerszy o 12 mm oraz wyższy o 23 mm. Jego rozstaw osi oczywiście się nie zmienił i nadal wynosi 2600 mm, co daje możliwość stworzenia samochodu praktycznego z dużą ilością miejsca dla pasażerów podróżujących zarówno w pierwszym jak i w drugim rzędzie siedzeń. Tivoli posiada bagażnik o pojemności 393 litrów.
Zmiany objęły przede wszystkim jednostki napędowe, wnętrze pojazdu i stylistykę nadwozia.
SsangYong Tivoli po liftingu
W Tivoli dostępne będą dwa silniki. Całkowitą nowością w tym modelu jest benzynowa jednostka 1.5 GDI-T o mocy 163 KM i momencie 280 Nm (w zakresie 1500-4500 obr/min).
Natomiast silnik Diesla to znana już z Tivoli, ale zmodyfikowana jednostka 1.6 e-XDI. Moc silnika została zwiększona do 136 KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny z manualną oraz z automatyczną skrzynią biegów został zwiększony nawet do 324 Nm. Opcjonalnie dostępny będzie również naped wszystkich kół.
Zmodernizowany SsangYong Tivoli wyróżnia się przeprojektowanym przodem z nowym zderzakiem, grillem oraz lampami przednimi i lampami przeciwmgielnymi dostępnymi w technologii LED.
SsangYong Tivoli po liftingu
Również tył samochodu uległ zmianom. Pojawiły się nowe tylne lampy zespolone, zderzak oraz drzwi bagażnika z nowym przetłoczeniem. W ofercie na rok modelowy 2020 znajdują się również nowe wzory felg aluminiowych.
Największe zmiany i nowości w stosunku do poprzedniej wersji Tivoli znajdziemy wewnątrz samochodu. Pojawił się tam zupełnie nowy kokpit, który wyposażony może być w 8- lub 9-calowy wyświetlacz Smart Audio na konsoli centralnej, obsługujący miedzy innymi radio i nawigację.
Nowością w Tivoli jest tzw. Blaze Cockpit, czyli kolorowy wyświetlacz wskaźników i komputera pokładowego o wielkości 10,25 cala, obsługujący również nawigację, zastępujący tradycyjne zegary.
SsangYong Tivoli po liftingu
Zmianie uległy przednie fotele oraz zagłówki foteli przednich. Zmiany te dotyczą również wyprofilowania foteli z tyłu, dzięki czemu zwiększeniu uległa ilość miejsca na kolana dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
SsangYong Tivoli pozostaje samochodem bardzo dobrze wyposażonym. Już w standardowej wersji posiada 6 poduszek powietrznych, w kolejnych wersjach jest ich 7, w tym kolanowa poduszka powietrzna kierowcy.
Samochód posiada w swoim wyposażeniu również cały zestaw systemów poprawiających bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Są to m.in. system autonomicznego hamowania (AEBS), asystent pasa ruchu (LDWS/LKAS), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), alert sprawnego ruszania (FVSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), aystem kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), asystent informujący o zmęczeniu kierowcy (DAA), tempomat, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD).
Tak jak wcześniej, w wyższych wersjach wyposażenia dostępne są wentylowane fotele przednie.
Ceny zmodernizowanego SsangYonga Tivoli rozpoczynaja się od 61 990 zł w wersji benzynowej oraz od 72 990 zł z silnikiem Diesla. Pierwsze samochody pojawią się na polskich drogach i w salonach autoryzowanych dealerów już w październiku.
Tivoli, podobnie jak wszystkie pozostałe modele SsangYonga, produkowane są w fabrykach w Korei Południowej.