Do podboju polskiego rynku szykuje się koreański SsangYong. W zeszłym roku w polskich salonach zadebiutował nowy corossover marki – model Tivoli. Teraz przyszła pora na jego większego brata – SsangYonga XLV.
SsangYong XLV
Sprzedaż pojazdu rozpocznie się na polskim rynku już w przyszłym miesiącu. Podobnie, jak w modelu Tivoli klienci będą mieli do wyboru benzynowy motor 1,6 l o mocy 128 KM lub wysokoprężną jednostkę 1,6 l generującą 115 KM. Obie wersje – w podstawowych odmianach – oferowane są z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach (w opcji 6-stopniowy automat) i napędem na przednią oś.
Benzynowy 1,6 l zapewnia autu prędkość maksymalną 178 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 7,1 l/100 km. Diesel rozpędza się do 170 km/h i – przynajmniej wg producenta – zużywa średnio 4,6 l oleju napędowego na 100 km.
SsangYong XLV
Ceny SsangYonga XLV startują z pułapu 59 900 zł. Tyle zapłacić trzeba za podstawową wersję z silnikiem benzynowym. Najtańszy diesel wyceniony został na 68 800 zł. Auto objęte jest 5-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 100 tys. km. W standardzie otrzymamy m.in. 6 poduszek powietrznych, tempomat i system audio z sześcioma głośnikami. Na listę opcji trafiły m.in. 18-calowe felgi ze stopów lekkich, wentylowane siedzenie kierowcy czy system dostępu bezkluczykowego.
Warto przypomnieć, że SsangYong XLV powstał na tej samej płycie podłogowej, co model Tivoli. Chociaż auto mierzy 4,44 m długości rozstaw osi to skromne – jak na tę klasę - 2,6 m.