chceauto.pl
x

Subaru Legacy MY13 2.0 Diesel 150 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
58 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel
Waga
1575 kg
Ładowność
500 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
9.3 s.
V max
206 km/h
Zasięg
880 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
65 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
526 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Subaru Legacy MY13 2.0 Diesel 150 KM

Subaru Legacy

Subaru Legacy to jeden z najbardziej cenionych modeli tego japońskiego producenta. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1989 roku. Pierwsza generacja Legacy produkowana była do 1994 roku, gdy do sprzedaży weszł Legacy II. Ten samochód produkowano do 1998 roku, gdy zastąpiono go kolejną, już trzecią generacją, która pozostawała w produkcji stosunkowo krótko, bo tylko do 2003 roku. Wówczas wprowadzono na rynek Legacy IV, które w 2009 roku zastąpione zostało przez piątą generację.

Przez lata samochód budowano wg sprawdzonego wzorca - wszystkie wersje posiadają stały napęd na wszystkie koła oraz napędzane są silnikami typu bokser. Auto pozycjonowane jest wyżej niż Impreza i dostępne jest jako sedan, kombi oraz w wersji uterenowionej (wyłącznie kombi) o nazwie Outback, przy czym Outback pojawił się dopiero w 1994 roku, wskutek czego numeracja poszczególnych generacji jest o stopień niższa niż Legacy. Oba modele dzielą jednak rozwiązania techniczne, a różnice sprowadzają się do wyższego zawieszenia, plastikowych ochronnych fartuchów oraz zderzaków.

Subaru Legacy MY13

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).

W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie rozwiązania techniczne (jak silniki typu bokser i napęd wszystkich kół) z dość konserwatywną stylistyką, dzięki czemu auto miało trafić nie tylko do fanów marki, ale również osób, które do tej pory nie były zainteresowane produktami Subaru.

Zadanie to chyba nie do końca udało się wykonać. Auto przetrwało w produkcji do 2015 roku, ale raczej pozostało produktem awangardowym, nie należącym do mainstreamu.

Subaru jest chyba ostatnim producentem, który z taką konsekwencją stawia na silniki o przeciswobnym układzie cylindrów. Jednostki takie mają wiele zalet - nisko położony środek ciężkości, niedużą wysokość własną, dużą kulturę pracy, ale nie brakuje i wad, do których należy przede wszystkim dość skomplikowana konstrukcja i nieco wyższe zużycie paliwa.

V generacja Legacy i IV Outbacka były pierwszymi, pod maski których trafiły silniki wysokoprężne. Są to konstrukcje własne Subaru, o przeciwsobnym układzie cylindrów - nikt inny na świecie nie zdecydował się na takie rozwiązanie.

W początkowym okresie produkcji diesla boxer nagminne było przedwczesne zużycie sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego (czasem już przy 40 tys. przebiegu). Ostatecznie producent ogłosił akcję serwisową, w której... doraźnie obciął nieco moment obrotowy, a także zapraszał kierowców na bezpłatne szkolenie z techniki jazdy, twierdząc, że... kierowcy nie potrafią ruszać samochodami z napędem wszystkich kół. Twierdzenie to brzmi kuriozalnie nawet dziś, po latach...

Ostatecznie zmieniono konstrukcję sprzęgła i problem został wyeliminowany. Niestety przy większych przebiegach zdarzają się inne, poważniejsze usterki - zużyte panewki (silnik zaczyna stukać, nie da się dalej jechać). Nie jest to problem nagminny, ale się zdarza, a naprawa jest bardzo droga, bo na rynku brak zamienników i zdani jesteśmy na drogie części oryginalne.

Dlatego też bezpieczniejszym wyborem wydają się silniki benzynowe, które zużywają więcej paliwa, ale niosą mniejsze ryzyko poważnych awarii.

Zdecydowanie bardziej funkcjonalne nadwozie posiada Legacy kombi (sedan ma wąski otwór załadunkowy bagażnika). Jeśli ktoś często zjeżdża z asfaltu może wybrać Outbacka, który ma o 5 cm większy prześwit.

Uwaga, Subaru - mimo wysokich cen zakupu nowych aut - nie jest marką premium, dlatego we wnętrzu nie należy liczyć na bardzo miękkie plastiki, czy materiały wykończeniowe wysokiej klasy. Nie ma natomiast zastrzeżeń do ergonomii, czy trwałości.

Napęd AWD w Legacy V i Outbacku IV nie zawsze oznacza to samo. Stały napęd oparty o centralny dyferencjał mamy w autach z sześciocylindrowym silnikiem 3.6. Jednostka ta była parowana z klasyczną przekładnią automatyczną, a auta z takim silnikiem niemal na pewno zostały sprowadzone z USA.

W autach z przekładniami manualnymi stosowano układ oparty o sprzęgło wiskotyczne, zaś z samochodach z bezstopniowymi przekładniami CVT (2.0D i 2.5) napęd jest dołączany po wykryciu poślizgu przedniej osi. Sama skrzynia CVT pracuje nieco inaczej niż klasyczne automaty - po naciśnięciu gazu silnika wchodzi na wysokie obroty, a kierowca może mieć wrażenie, że sprzęgło się ślizga. To cecha konstrukcyjna i nie świadczy o problemie.

Czy więc warto wybrać Subaru Legacy V/Outbacka IV? Owszem, ogólna ocena tych pojazdów musi wypaść pozytywnie, ponieważ poziom bezawaryjność generalnie stoi na wysokim poziomie. Lepiej jednak dobrze przemyśleć ewentualny zakup auta z silnikiem wysokoprężnym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-02-27

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowe Subaru Legacy. Mamy pierwsze zdjęcie2014-02-03Subaru Legacy po liftingu2017-02-03Subaru Outback V. Pierwsze zdjęcie2014-04-04Używane: Subaru Legacy V i Outback IV2017-02-27Używane: Subaru Legacy IV i Outback III2013-10-06Czarne chmury nad Subaru. Co przeskrobali Japończycy?2017-12-21

    Subaru Legacy MY13 2.0 Diesel 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Hyundai i40

    Hyundai i40

    1.7 CRDi 136 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 46 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Laguna

    Renault Laguna

    2.0 dCi 150 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 46 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Citroen C5

    Citroen C5

    2.0 HDi 160 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 46 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volvo V70

    Volvo V70

    2.0 D3 DPF 136 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 70 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mazda 6

    Mazda 6

    2.2 SKYACTIV-D 150 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 53 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Mondeo

    Ford Mondeo

    2.0 TDCI 140 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
    cena średnia 45 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Subaru Legacy MY13 2.0 Diesel 150 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS