chceauto.pl
x

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
42 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3000 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
245 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
245 km/h

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
459 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9 s.
Prędkość maksymalna
223 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KMSubaru Outback III 3.0 H6 245 KMSubaru Outback III 3.0 H6 245 KMSubaru Outback III 3.0 H6 245 KMSubaru Outback III 3.0 H6 245 KM

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM

Subaru Outback

Subaru Outback to uterenowiona wersja modelu Legacy, z ochronnymi nakładkami na progi i błotniki oraz lekko podniesionym zawieszeniem.
Samochód debiutował w 1995 roku i jego sprzedaż błyskawicznie przekroczyła oczekiwania. Pierwsza generacja była produkowana do 1999 roku. Druga generacja Outbacka pojawiła się w 1998 roku i bazowała na Legacy trzeciej serii. Ten samochód pozostawał w produkcji do 2004 roku. W tym samym roku do produkcji weszła trzecia generacja Outbacka, którą produkowano do 2009 roku. Samochód ten został zastąpiony czwartą generacją, która - po raz pierwszy od lat 70-tych - pozbawiona została szyb bez ramek.


Subaru Outback III

Trzecia generacja Outbacka została oparta na Legacy IV. Oba modele produkowano w latach 2003-2009, w 2006 roku poddano je liftingowi. Samochód cieszy się dobrą opinią na rynku używanych, przez co jego ceny są stosunkowo wysokie. Nie bez znaczenia na ten stan rzeczy pozostaje zapewne fakt, że marka Subaru ma w Polsce pokaźne grono fanów.

Auto przyciąga wzrok ładną stylizacją, samochód posiada oczywiście stały napęd wszystkich kół Symmetrical-AWD (realizowany za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego, z kolei nierozbieralne sprzęgło wiskotyczne pełni rolę szpery) oraz silniki typu bokser. Napęd jest względnie trwały, chociaż przy przebiegach rzędu 200 tys. km mogą pojawić się problemy z dyferencjałem czy sprzęgłem wiskotycznym. By napęd służył jak najdłużej trzeba pamiętać o zakładaniu identycznych kół (groźna może być nawet różnica spowodowana nierównym zużyciem bieżnika).

Wybór jednostek napędowych jest niezbyt szeroki. W Outbacku nie stosowano dwulitrowych silnikó benzynowych, znanych z Legacy. Oferta obejmowała wyłącznie silnik o pojemności 2.5 (SOHC), który początkowo generował 165 KM, a w późniejszym okresie - 173 KM oraz 6-cylindrową jednostkę o pojemności 3 litrów i mocy 245 KM (również w układzie bokser).

IV generacja Legacy/III - Outbacka była pierwszą, która otrzymała również silnik wysokoprężny. Oczywiście nie mogła to być inna jednostka niż typu bokser. Warto zauważyć, że nikt inny nie produkuje Diesli o przeciwsobnym układzie cylindrów. Wyposażona we wtrysk typu common-rail konxtrukcja Subaru dysponuje mocą 150 KM i okazuje się całkiem udana. Niestety, wysokiego momentu obrotowego w połączeniu z napędem wszystkich kół (co wyklucza ew. poślizg przy ruszaniu) nie wytrzymują sprzęgło oraz koło dwumasowe. Polski oddział japońskiego producenta najpierw zarzucał kierowcom, że nie potrafią jeździć, by w połowie 2010 roku rozwiązać problem poprzez... zastosowanie nowego oprogramowania, które ogranicza przyrost momentu obrotowego. To oczywiście rozwiązało problem tylko połowicznie i zdarza się, że kosztowna wymiana jest konieczna np. co 50 tys. km (równie szybko poddaje się koło dwumasowe).

Kupując Legacy/Outbacka z silnikiem benzynowym trzeba liczyć się z wysokim zużyciem paliwa. To dość typowe dla silników typu bokser, dodatkowo ta cecha jest spotęgowana stałym napędem 4x4. Niestety, montaż gazu nie jest najlepszym pomysłem. Silniki Subaru nie posiadają hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, przez co luz trzeba ustawiać ręcznie (i regularnie!) za pomocą śrubek w silnikach SOHC i płytek - w silnikach DOHC. Operacja jest skomplikowana szczególnie w tych ostatnich, dostęp jest tak trudny, że wielu mechaników w tym celu po prostu... wyjmuje silnik. W eksploatowanych na gazie silnikach 3.0 dodatkowo dochodzi do wypalenia gniazd zaworowych.

Zawieszenie Outbacka zestrojono z naciskiem na komfort, co nie oznacza, że auto nie nadaje się do szybkiej jazdy, wprost przeciwnie, daje dużo przyjemności podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie mogłoby być bardziej trwałe, najszybciej zużywają się przednie wahacze (tuleje) i łączniki stabilizatora. Zdarzają się również problemy z hamulcami (wyginające się tarcze).

Ceny części zamiennych w ASO są wysokie, dodatkowo czasem trzeba czekać na sprowadzenie potrzebnych elementów. Zamienniki są znacznie tańsze, aczkolwiek poza stacjami autoryzowanymi znajdziemy tylko najczęściej kupowane podstawowe elementy eksploatacyjne.

Wyposażenie większości samochodów jest bogate i obejmuje fabryczną nawigację czy dwustrefową klimatyzację. Materiały użyte we wnętrzu są niezłej jakości, ergonomia jest poprawna, natomiast zastrzeżenia można mieć do montażu - zdarzają się dziwne dźwięki generowane przez wnętrze. Rozczarować może również ilość miejsca oraz poziom wytłumienia (dokuczliwy jest szum powietrza, za winę ponoszą w dużej mierze bezramkowe szyby boczne).

Jeśli nie zdecydujemy się na montaż LPG, nie wybierzemy Diesla i będziemy dbać o napęd 4x4 to Subaru Outback odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją. Opinie użytkowników potwierdzają różnego rodzaju rankingi niezawodności, w których japoński samochód regularnie zajmuje wysokie miejsca.

Kupując Subaru Outbacka III warto jednak przemyśleć sens zakupu samochodu sprowadzanego z USA. Specyfikacja tych pojazdów jest inna niż europejska, co może powodować częstsze usterki. Wysokie jest również ryzyko trafienia na samochód powypadkowy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-05-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Subaru Outback wraca do Europy2021-03-30Subaru Outback V. Pierwsze zdjęcie2014-04-04Używane: Subaru Legacy V i Outback IV2017-02-27Używane: Subaru Legacy IV i Outback III2013-10-06Nowe Subaru za 172 tys. zł2012-04-22

Subaru Outback CRASHTEST

Subaru Outback - AKCJE NAWROTOWE

2011-10-14W niektórych samochodach marki Subaru Legacy Outback na skutek błędu montażowego (słaby styk), może dochodzić do stopienia obudowy silnika wycieraczek. W konsekwencji może to powodować niekontrolowane zatrzymanie wycieraczek.

plik pdf
2013-10-17Samochody marki Subaru Legacy/Outback, wyprodukowane okresie od 2004 r. do 2009 r., w fabryce Fuji Heavy Industries, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w niektórych egzemplarzach marki Subaru Legacy/Outback istnieje zwiększone prawdopodobieństwo wystąpienia korozji trójnika przewodów hamulcowych. W skrajnych przypadkach może to prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania.

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Saab 9-3

Saab 9-3

2.8 TS 250 KM benzyna2009kombiautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.8 V6 250 KM benzyna2009kombiautomatprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

2.5 T 231 KM benzyna2009kombiautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Legacy

Subaru Legacy

3.0 H6 245 KM benzyna2009kombiautomat4x4
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

3.2 V6 250 KM benzyna2009kombiautomat4x4
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

3.0 231 KM benzyna2009kombiautomatprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność

Subaru Outback III 3.0 H6 245 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS