Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.2 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Baleno I 1.8 121 KM
Suzuki Baleno
Pod nazwą Suzuki Baleno były sprzedawane dwa całkowicie ze sobą niespokrewnione pojazdy.
Pierwsza generacja Suzuki Baleno był samochodem kompaktowym, sprzedawanym w Japonii, USA i Europie. Samochód bazował na powiększonej płycie podłogowej Swifta, na rynku pojawił się w 1995 roku i oferowany był 3-drzwiowy hatchback lub 4-drzwiowy sedan, a także kombi. Produkcja została zakończona w 2003 roku i samochód zniknął z oferty Suzuki, bowiem następcy nie zaprezentowano.
Suzuki Baleno wróciło na rynek dopiero w 2016 roku. Premiera tego modelu odbyła się jesienią 2015 roku, ale samochód trafił do salonów dopiero wiosną roku następnego. Tym razem auto pozycjonowane jest w segmencie B, a na rynkach europejskich przychodzi mu rywalizować m.in. ze Skodą Fabią.
Auto posiada wyłącznie benzynowe silniki oraz napęd hybrydowy (typu mild-hybrid), diesle nie są dostępne.
Suzuki Baleno I
Suzuki Baleno pierwszej generacji to samochód klasy kompaktowej zbudowany na bazie mniejszego Swifta. Oba auta oparto na tej samej płycie podłogowej (ale w Baleno zwiększono rozstaw osi), ponadto wiele części zamiennych pasuje do obu modeli.
Suzuki Baleno debiutowało w 1995 roku. Cztery lata później samochód poddano liftingowi. W 2002 roku zakończono produkcję w Japonii (wycofując jednocześnie ze sprzedaży w Europie). Do 2007 roku auto było produkowane w Indiach i oferowane na rynkach państw rozwijających się. Baleno zostało zastąpione przez Suzuki Lianę.
Suzuki Baleno sprzed liftingu cierpi na kilka typowych dolegliwości. Występują problemy ze skrzynią biegów (haczenie, problemy z wrzucaniem przełożeń), mocno dokuczliwa jest rdza, która atakuje podwozie oraz tzw. wózek przedniego zawieszenia (nie da się naprawić, konieczna jest wymiana). Problemem jest brak zamienników, a nawet części używanych oraz wysokie ceny podzespołów oryginalnych.
Lepszą opinią - również ze względu na wiek - cieszą się samochody poliftingowe. Jedyny problem, którego Japończykom nie udało się usunąć przy okazji liftingu dotyczy skrzyni biegów. Co bardzo ważne, nie ma już natomiast problemów z rdzą.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-04-22