Fiat zdecydował się uchylić rąbka tajemnicy dotyczącej nowej Pandy z napędem 4x4.
Chociaż do światowej premiery auta na Paris Auto Show 2012 został jeszcze miesiąc, już dziś opublikowano pierwsze zdjęcia i dane techniczne.
Jaka jest więc najnowsza Panda 4x4 – jedyny w swoim segmencie pojazd z napędem na obie osie?
Nowy Fiat Panda 4x4
Za wygląd auta odpowiadają styliści z Fiat Centro Stile. W stosunku do „cywilnej” wersji z napędem na przednie koła, Panda 4x4 otrzymała zestaw plastikowych osłon nadających jej bardziej „dorosły” wygląd. O aparycję dbają również aluminiowe detale oraz nawiązujący kształtem do rurowych osłon w samochodach terenowych grill. Drobne zmiany dotknęły też wnętrze auta – deska rozdzielcza ma teraz kolor zielony, na drzwiach i fotelach zastosowano przeszycia z ekologicznej skóry.
Jak przystało na pojazd o zacięciu terenowym samochód wyposażono w zmodyfikowane zawieszenie. Z przodu – podobnie jak w wersji FWD – pracują kolumny McPhersona. Na tylnej osi zastosowano belkę skrętną opracowaną specjalnie dla modelu z napędem 4x4. Nowa Panda wyposażona jest w stały napęd czterech kół. Kierowca ma też do dyspozycji system o nazwie „moment na żądanie” sterujący dwoma mechanizmami różnicowymi i elektronicznym sprzęgłem odpowiadającym za transfer mocy pomiędzy koła (w zależności od warunków trakcyjnych).
Wnętrze nowego Fiata Panda 4x4
Panda 4x4 oferowana będzie w dwóch wersjach silnikowych. Klienci będą się mogli zdecydować na dwucylindrowy, benzynowy silnik z rodziny TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM lub 75-konną jednostkę o zapłonie samoczynnym – 1,3 l Multijet II. W układzie przeniesienia napędu pracować ma nowa, sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów – pierwszy bieg o niskim przełożeniu dawać ma kierowcy namiastkę reduktora, dzięki czemu auto powinno dobrze radzić sobie m.in. na stromych podjazdach czy w kopnym śniegu.
Nowy Fiat Panda 4x4
Wiadomo już, że na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in. ręczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD/MP3, oraz systemy ESP i ELD (elektroniczna blokada dyferencjału). Wszystkie Pandy 4x4 mają też być wyposażone w 15-calowe felgi ze stopów lekkich.
Włoski producent nie zdecydował się opublikować osiągów auta. Poznamy je zapewne za miesiąc, przy okazji oficjalnej premiery Pandy 4x4 na salonie w Paryżu. Wszystko wskazuje na to, że auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
No nie wiem, dla mnie to auto jest przestylizowane - za duzo udziwnien karoserii (zreszta srodek tez jest jakis taki chaotyczny). Znajoma odebrqala ostatnio z salonu bialego Volkswagena Up - poczatkowo bylem sceptyczny co do tego auta, ale poogladalem, przejechalem sie i uwazam ze naprawde fajny wozek. No a co ciekawe - w cenie tej pokreconej Pandy! :-)
Miałem vw up,sprzedałem go po szesciu miesiącach,totalna porażka,a miał być hitem,a jest kitem,panda bije go na głowe,pod względem wyposażenia i właściwości jezdnych,o wiele przyjemniejsze auto