Pojazd zaprojektowano od podstaw. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Nadwozie mierzy 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. W stosunku do obecnie produkowanej wersji masę auta udało się zmniejszyć średnio o 140 kg.
Peugeot 308
Przód auta nawiązuje do nowych konstrukcji marki - zrezygnowano np. z ogromnego grilla zwanego potocznie "paszczą lwa". Zgodnie z obowiązującymi dyrektywami Unii Europejskiej w standardowym wyposażeniu znalazły się (wkomponowane w reflektory) światła do jazdy dziennej.
Dużo nowości czeka nas też we wnętrzu. Styliści Peugeota postanowili nawiązać do nowego modelu 208 - w tym celu zastosowano podobny układ wskaźników.
Peugeot 308
Nowością jest rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł - radiem czy klimatyzacją steruje się teraz za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,7 cala. Dzięki temu rozwiązaniu stylistom udało się stworzyć niezwykle "czysty" projekt deski rozdzielczej.
Samochód może się też pochwalić niezwykle pojemnym - nie tylko, jak na tę klasę - bagażnikiem. Kufer pomieścić może pakunki o objętości aż 470 litrów.
Peugeot 308
Dane techniczne nie są jeszcze znane. Wiadomo jedynie, że produkcją samochodu zajmie się francuska fabryka w Sochaux. Jednostki napędowe pochodzić będą z zakładów w Tremery i Douvrin. Oficjalna premiera auta zaplanowana została na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie.
Nowy Peugeot 308 powinien pojawić się u dealerów jeszcze przed końcem roku.